ေသျခင္းတရား

လူတိုင္းလူတိုင္း ေသရမွာကို ေၾကာက္ၾကပါတယ္။ လူတိုင္း တစ္သက္လံုး ဒီ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာႀကီးကို ျမတ္ႏိုးစြာ ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ၾကပါတယ္။ မိမိထက္ ဘယ္သူ႕ကိုမွ ပိုၿပီး ခ်စ္ခင္ရသူမရွိပါဘူး။ ဤခႏၶာကိုယ္ႀကီး ပ်က္စီးသြားလွ်င္ လံုးဝ ႐ုပ္နာမ္ပါပ်က္စီး သြားမွာလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ဘဝသစ္တစ္ဖန္ ျပန္ျဖစ္ဦးမွာလား။

ဗုဒၶဘာသာ၊ ဟိႏၵဴဘာသာ စသည္ျဖင့္ ဘာသာတရားကို ယံုၾကည္သူတို႔ရဲ႕ အယူအဆအရ ေနာက္ဘဝဆိုတာ ရွိတယ္။ ဤသို႔ ဘဝဆိုတာရွိလွ်င္ မိမိ ေသဆံုးတဲ့အခါ လူျဖစ္မွာလား၊ နတ္ျဖစ္မွာလား၊ တိရစၦာန္ျဖစ္မွာလား၊ ငရဲက်ခံရမွာလားဆိုတာ မသိ ႏိုင္ပါဘူး။ ငရဲသာက်သြားလွ်င္ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ေကာင္းတဲ့ ေဘးဒုကၡအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ခံစားရဖြယ္ရွိပါ တယ္။

ေသျခင္းတရားကို မေၾကာက္ရြံ႕တဲ့ပုဂၢိဳလ္ဆို တာ ဘုရားရဟႏၱာမွလြဲလို႔ မရွိႏိုင္ပါဘူး။ လူတိုင္း လူတိုင္း အသက္ရွည္ခ်င္ၾကပါတယ္။ အမွန္ေတာ့ ေသရမွာကိုေၾကာက္လို႔ အခ်ိန္ဆြဲထားလိုျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕က မအို၊ မနာ၊ မေသေဆးကို နည္းမ်ိဳးစံုနဲ႔ ရွာေဖြေနၾကပါတယ္။

ေသျခင္းတရားဟာ အသက္ရွိ အသိဉာဏ္ ရွိတဲ့ သတၲဝါေတြသာမက အသိဉာဏ္မရွိ အသက္ ရွင္သန္ျခင္းသာရွိတဲ့ သစ္ပင္မ်ားလည္း အခ်ိန္တန္လွ်င္ အိုမင္းရင့္ေရာ္ၿပီး ေသၾကရပါတယ္။ ေမြးဖြား ျဖစ္တည္ျခင္း၊ ႀကီးျပင္းလာျခင္း၊ အိုမင္းရင့္ေရာ္ျခင္း၊ ေသဆံုးပ်က္စီးျခင္း နိယာမတရားႀကီးဟာ ေလာက ဓာတ္ႀကီးတစ္ခုလံုး စၾကဝဠာတိုက္ႀကီးအားလံုးမွာ ျဖစ္ရွိေနၾကပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာနဲ႔ ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ သတၲဝါတစ္ဦး ပ်က္စီးေသဆံုးျခင္းသည္ ခႏၶာကိုယ္ အတြင္းရွိ နာမ္ဓာတ္ (သို႔မဟုတ္) ဝိညာဥ္အေနျဖင့္ ခႏၶာအိမ္အသစ္လဲျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ နာမ္ဓာတ္ သို႔မဟုတ္ ဝိညာဥ္ ဘဝသစ္တစ္ခုစျခင္းလည္း ျဖစ္ ပါတယ္။

တစ္ခါက အိႏၵိယမွ ဆာဒူးႀကီးတစ္ပါးက သူ႕တပည့္ေတြကို ငါ မၾကာခင္ ေသေတာ့မယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ တပည့္အခ်ိဳ႕က ဆရာသခင္ မေသပါနဲ႔ဦး၊ ကြ်န္ေတာ္တို႔မွာ ဆရာသခင္ထံမွ ပညာလည္း ျပည့္စံုေအာင္ မသင္ရေသးပါဘူး။ တပည့္တို႔ကို သင့္ေလ်ာ္တဲ့ အတိုင္းအတာအထိ ပညာသင္ေပးၿပီးမွ ဘဝကူးေျပာင္းဖို႔ တပည့္ေတြက ေလွ်ာက္ထား ေမတၲာရပ္ခံၾကပါတယ္။

အဲဒီအခါမွာ ဆာဒူးႀကီးက –

“ေအး …ေကာင္းၿပီ၊ ဒီလိုဆို ငါ ေနာက္ ေျခာက္လၾကာမွ ဘဝေျပာင္းမယ္”လို႔ အမိန္႔ရွိပါတယ္။ တပည့္ေတြကို သင့္ေလ်ာ္တဲ့ပညာ သင္ေပးၿပီး ေျခာက္လၾကာတဲ့အခါ ဆာဒူးႀကီးက တပည့္ေတြကို –

“ဟိုမွာ မင္းတို႔ျမင္ရဲ႕လား။ ႏြားေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္ …၊ အဲဒီသူငယ္ မၾကာခင္ ေျမြကိုက္ခံရၿပီး ေသဆံုးလိမ့္မယ္ …၊ အဲဒီသူငယ္ခႏၶာကိုယ္ထဲကို ငါဝင္စားမယ္”လို႔ ေျပာပါတယ္။

ဆာဒူးႀကီးေျပာၿပီး မၾကာခင္မွာဘဲ အဲဒီႏြား ေက်ာင္းသားဟာ ေျမြကိုက္ခံရပါတယ္။ ႏြားေက်ာင္းသားဟာ ေသေတာ့မလို သတိမရဘဲ ေျမာေနစဥ္မွာပဲ ျပန္ေကာင္းလာၿပီး မူလ ႏြားေက်ာင္းသားရဲ႕ ဘဝ အသိဉာဏ္ထက္ ျမင့္မားတဲ့အသိဉာဏ္နဲ႔ လူတစ္ေယာက္ျဖစ္လာပါတယ္။ ဆာဒူးႀကီးကေတာ့ ႐ုတ္တရက္ ဘာေရာဂါေဝဒနာမွ မခံစားရဘဲ ေသဆံုးသြားပါတယ္။ ႏြားေက်ာင္းသားခႏၶာကိုယ္ထဲကို ဆာဒူးႀကီး ဝင္စားသြားတယ္လို႔ ယံုၾကည္ၾကပါတယ္။

ကြ်န္ေတာ္တို႔ မိတၳီလာ ေရႊေပၚကြ်န္းဆရာ ေတာ္ႀကီးလည္းပဲ တစ္ခါက ေနထိုင္မေကာင္းျဖစ္လို႔ မႏၱေလးေဆး႐ံုမွာ တက္ေရာက္ကုသရပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ က်န္းမာေရးအေျခအေန မေကာင္းလို႔ ေရႊေပၚကြ်န္းျပန္ပင့္လာရာ ေရႊေပၚကြ်န္းေရာက္ ေတာ့ ျပန္က်န္းမာလာပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ မူလ ဆရာေတာ္နဲ႔မတူတဲ့ ဆရာေတာ္တစ္ပါး ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးက သူရဲ႕ဘြဲ႕ပါ ေျပာင္းခဲ့တဲ့ အေၾကာင္း ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕တပည့္ရင္း ဧရာဝတီတိုင္း တာဝန္ခံ ဦးခင္ေမာင္ေဆြက ကြ်န္ေတာ့္ကို ေျပာခဲ့ဖူးပါတယ္။

ဒီျဖစ္စဥ္ေတြဟာ ခႏၶာကိုယ္မေသဘဲ ဘဝ သစ္တစ္ခုရခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ တစ္နည္းေျပာမည္ဆို လွ်င္ နာမ္ဓာတ္အသစ္ သို႔မဟုတ္ ဝိညာဥ္အသစ္ ဝင္ေရာက္ကိန္းေအာင္းလာတဲ့သေဘာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေသျခင္းတရားဟာ အလြန္ဆန္းက်ယ္ပါ တယ္။ အလြန္လည္း နက္႐ိႈင္းပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္  ေသျခင္းတရားအေၾကာင္း ေဆာင္းပါးေရးခ်င္ေနတာ သံုးလေလာက္ရွိပါၿပီ။ ကြ်န္ေတာ့္မွာ လံုေလာက္တဲ့ အေၾကာင္းအခ်က္မရွိလို႔ မေရးျဖစ္ခဲ့တာပါ။ ဒါေပမဲ့ ကြ်န္ေတာ္ ေရးခ်င္တဲ့ ေသျခင္းတရားအေၾကာင္း ေဆာင္းပါးေရးပံုဖန္လာပံုက –

၁၆-၃-၂၀၁၅ ရက္ မနက္ ၄ နာရီမွာ မဟာ အနႏၱတန္ခိုးရွင္ႀကီးတစ္ပါး ကြ်န္ေတာ့္ဘုရားခန္း ျြက ေရာက္လာပါတယ္။

ကြ်ႏု္ပ္ ။  ။ မဟာအနႏၱသဗၺတန္ခိုးရွင္ႀကီး ကို ႀကိဳဆိုပါတယ္။ တန္ခိုးရွင္ႀကီးရဲ႕ ဘြဲ႕နာမည္ရွိ လွ်င္ အမိန္႔ရွိပါဘုရား။ ဘယ္ေလာက္ေဝးတဲ့ အာကာ သထဲက ျြကလာတာလည္းဆိုတာ သိပါရေစ။

တန္ခိုးရွင္ႀကီးဗြီရွင္နား ။  ။ ကြ်ႏု္ပ္ရဲ႕ ဘြဲ႕ နာမည္က ဗြီရွင္နားပါ။ အလင္းႏွစ္ ၁၁၀ç၉၀ဝ ေဝး တဲ့ အာကာသထဲက ၾကြလာတာပါ။

ကြ်ႏု္ပ္ ။  ။ မဟာအနႏၱသဗၺတန္ခိုးရွင္ႀကီး ဘယ္လိုအေၾကာင္းမ်ားရွိလို႔ ၾကြလာပါသလဲ။

ဗြီရွင္နား ။  ။ ဘဝတစ္ခု နိဂံုးခ်ဳပ္ျခင္း သို႔မဟုတ္ ေသဆံုးျခင္းအေၾကာင္းေျပာလို၍ ၾကြလာတာပါ။

ကြ်ႏု္ပ္ ။  ။ အမိန္႔ရွိပါဘုရား …၊ အလြန္ စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းတဲ့ အေၾကာင္းအရာပါ။ တပည့္ေတာ္လည္း ဒီအေၾကာင္းအရာကို မၾကာခဏ ေတြးေတာေနမိပါတယ္။

ဗြီရွင္နား ။  ။ သတၲဝါတစ္ဦးဟာ ေမြးဖြား ခ်ိန္ကစၿပီး ေသဆံုးခ်ိန္အထိ တစ္ဘဝလို႔ေခၚတယ္။ တစ္ဘဝတာအတြင္း ျဖစ္ပ်က္လႈပ္ရွား ႐ုန္းကန္ရတဲ့ အေၾကာင္းေတြကိုေတာ့ မေျပာေတာ့ဘူး။ ဘဝတစ္ခု ေသဆံုးျခင္း၊ ဘဝတစ္ခု နိဂံုးခ်ဳပ္ျခင္းမွာ  အေၾကာင္း တရား ငါးမ်ိဳးရွိတယ္။

၁။       အတိတ္ဘဝ ကံကုန္လို႔ ေသဆံုးျခင္း၊

၂။       အမ်ားကံေၾကာင့္ ေသဆံုးရျခင္း။

ဥပမာ – သေဘၤာနစ္၍ လူအမ်ား ေသ ဆံုးရာတြင္ မိမိပါ ပါဝင္ေသဆံုးျခင္း၊ ေလယာဥ္ပ်က္ က်၍ ေသဆံုးရျခင္း။

၃။       အတိတ္ဘဝက ရန္သူ၊ ရန္ဘက္ရဲ႕ ေႏွာင့္ ယွက္တိုက္ခိုက္မႈေၾကာင့္ ေသဆံုးရျခင္း။

ဥပမာ – ဘီလူး၊ နတ္၊ နတ္ေျြမတို႔ရဲ႕ တိုက္ခိုက္မႈေၾကာင့္ ေသဆံုးရျခင္း။

၄။       သတၲဝါတစ္ဦးတြင္ ေမြးဖြားစဥ္ကပင္ သူ႕ရဲ႕အသက္ကို သတ္ႏိုင္တဲ့ နာမ္႐ုပ္ သတၲဝါ တစ္မ်ိဳး ခႏၶာအိမ္မွာ ကိန္းဝပ္ၿပီး ပါလာတာ ရွိတယ္။ ညာ ဘက္လက္႐ံုးမွာ ေနတယ္။ သူ႕ရဲ႕အေရာင္က အျဖဴႏု ေရာင္ ရွိတယ္။ ေျခလက္အဂၤါက လူအတိုင္းပဲရွိတယ္။ အရပ္က ေလးေပေလာက္ရွိတယ္။ လူလားမေျမာက္ ေသးခင္မွာေတာ့ သူ႕ရဲ႕ အရပ္က ႏွစ္ေပေလာက္ပဲ ရွိတယ္။

ကြ်ႏု္ပ္ ။  ။ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ပါရွိလာတာ သိရ တာ ဒါပထမဆံုးပါပဲ။ အံ့အားလည္း သင့္မိပါတယ္။ သူက ဘယ္လိုအေၾကာင္းေၾကာင့္ သတ္တာလဲ။

ဗြီရွင္နား ။  ။ မိဘကို စိတ္ဆင္းရဲမႈျဖစ္ ေအာင္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေဆာင္ရြက္တဲ့သူ၊ ရဟန္းသံဃာ နဲ႔ သူေတာ္စင္မ်ားကို ေသေၾကာင္းႀကံသူ၊ ဆင္းရဲ ဒုကၡအမ်ိဳးမ်ိဳးေရာက္ေအာင္ ျပဳလုပ္သူမ်ားကို ၄င္းရဲ႕ ခႏၶာထဲ ညာလက္႐ံုးမွာေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က သတ္ပစ္လို႔ ေသဆံုးရတာလည္း ရွိပါတယ္။

ကြ်ႏု္ပ္ ။  ။ သူက ဘယ္လိုသတ္တာပါလဲ။

ဗြီရွင္နား ။  ။ မေတာ္တဆျဖစ္ၿပီး ေသ ဆံုးရတာဟာ ၄င္းပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ အသတ္ခံရတာပါပဲ။ ဥပမာ – ေဆးထိုးမွားလို႔ေသတာ၊ အစာမွားလို႔ ေသ တာ၊ သစ္ပင္ေပၚကက်လို႔ ေသတာ၊ ျမင္းေပၚ လွည္း ေပၚက က်လို႔ေသတာ၊ ဆိုင္ကယ္ေပၚက က်လို႔ ႐ုတ္တရက္ ေသဆံုးရျခင္းျဖစ္တာဟာ ၄င္းပုဂၢိဳလ္က သတ္လို႔ ေသဆံုးရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီပုဂၢိဳလ္က ပရေလာကမွ ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မွန္တယ္။ သူ႕ကို နတ္ အဆင့္၊ နတ္လို႔ သတ္မွတ္လို႔မရဘူး။ ၿပိတၲာ၊ အသူ ရကာယ္ဘံုသားလည္း မဟုတ္ဘူး။ ဘယ္နတ္ ဘယ္ ပုဂၢိဳလ္နဲ႔မွလည္း အဆက္အဆံမရွိဘူး။ သူတို႔ကဲ့သို႔ ေသာ ပုဂၢိဳလ္ခ်င္းလည္း အဆက္အဆံမရွိဘူး။ သူတို႔ က တန္ခိုးႀကီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ပါးပါးရဲ႕ ထိန္းခ်ဳပ္မႈ ေအာက္မွာ ရွိတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ မူလက လူ ေသေတာ့ သူတို႔လည္း လိုက္ပါေသဆံုးသြားတယ္။ သူ႕မွာ ဘဝသစ္တစ္ခု ျဖစ္တယ္ဆိုတာ မရွိဘူး။ အလြန္ထူးဆန္းတဲ့ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္တယ္။

၅။       စုန္းပညာရွင္က သတ္လို႔၊ ေအာက္လမ္း ဆရာက သတ္လို႔ ေသရတာလည္းရွိတယ္။

ပုဂၢိဳလ္သတၲဝါတစ္ဦးမွာ ေမြးကတည္းကပါ လာတဲ့ နာမ္ဓာတ္တစ္ခု ရွိတယ္။ အဲဒီနာမ္ဓာတ္ဟာ ဘဝသံသရာအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့တာလည္း သူ ပဲျဖစ္တယ္။ ႐ုပ္ခႏၶာအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ဘဝအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ရခဲ့ ေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့တဲ့သူ ျဖစ္တယ္။ ဒီနာမ္ဓာတ္ဟာ သံ သရာခရီးဆံုးအထိ ရွိေနမွာျဖစ္တယ္။ တိရစၦာန္ဘဝ ေရာက္သြားလည္း ဒီနာမ္ဓာတ္ပဲ၊ ငရဲက်သြားလည္း ဒီနာမ္ဓာတ္ပဲ၊ နတ္ျဖစ္လည္း ဒီနာမ္ဓာတ္ပဲ။ ဒီနာမ္ ဓာတ္က ပံုသဏၭာန္လည္းမရွိဘူး။ နာမ္႐ုပ္နဲ႔ဖြဲ႕စည္း ထားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္သတၲဝါမ်ိဳးလည္း မဟုတ္ဘူး။ ျမင္လို႔ လည္း မရဘူး။ တကယ္ေတာ့ ဓာတ္သေဘာလည္း မဟုတ္ဘူး။ သို႔ေသာ္ ပုဂၢိဳလ္ကို ကိုယ္စားျပဳၿပီး တစ္စံု တစ္ရာရွိေနတာေတာ့ အမွန္ပါပဲ။ အဲဒီနာမ္ဓာတ္ သို႔မဟုတ္ အမ်ားနားလည္ေနတဲ့ စကားနဲ႔ ေျပာရလွ်င္ အဲဒီဝိညာဥ္က သံသရာတစ္ေလွ်ာက္လံုး ပ်က္စီး ေပ်ာက္ကြယ္ျခင္းမရွိဘဲ ရွိေနတယ္။ ဘဝေတြအမ်ိဳး မ်ိဳးကို ျဖတ္သန္းေနတယ္။ သံသရာခရီးအဆံုး နိဗၺာန္ ဝင္သြားမွသာ ဘဝဆက္ၿပီးမျဖစ္ေတာ့တာျဖစ္တယ္။

ကြ်ႏု္ပ္ ။  ။ ဘဝတစ္ခုမွာ အလုပ္ေတြကို အဲဒီနာမ္ဓာတ္က ဦးေဆာင္ျပဳလုပ္တာလား။

ဗြီရွင္နား ။  ။ ဘဝတစ္ခုမွာ အဲဒီနာမ္ဓာတ္ အဲဒီနာမ္ထူးက ဦးေဆာင္ျပဳလုပ္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒီဘဝမွာ ဖြဲ႕စည္းျဖစ္ေပၚတဲ့ ႐ုပ္နာမ္မွာရွိေနတဲ့ စိတ္က ဦးေဆာင္ျပဳလုပ္တာပါ။ အဲဒီဘဝမွာ ျဖစ္ရွိ ေနတဲ့ စိတ္က ဦးေဆာင္ျပဳလုပ္တာပါ။ ေကာင္းမႈ အလုပ္၊ မေကာင္းမႈအလုပ္ေတြကိုလည္း အဲဒီပစၥကၡ ဘဝမွာရွိတဲ့ စိတ္က ဦးေဆာင္ျပဳလုပ္တာပါ။

ကြ်ႏု္ပ္ ။  ။ ဘဝတစ္ခုမွာ ထိုပုဂၢိဳလ္ျပဳလုပ္ တဲ့ ကံဟာ ေနာက္ဘဝေတြမွာ ပါသြားရာမွာ သံသရာ ကို ေက်ာ္ျဖတ္ေနတဲ့ နာမ္ထူးနဲ႔အတူ ပါသြားတာပါ လား။

ဗြီရွင္နား ။  ။ ဘဝတစ္ခုမွာ ထိုပုဂၢိဳလ္စိတ္ က ဦးေဆာင္ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ေကာင္းမႈ၊ မေကာင္းမႈ ကံဟူသမွ် ၄င္းနာမ္ထူးနဲ႔အတူ လိုက္ပါသြားပါတယ္။ ေနာက္ သင့္ေလ်ာ္တဲ့ဘဝတစ္ခုမွာ အဲဒီကုသိုလ္ အကုသိုလ္ေတြရဲ႕ အက်ိဳးကို ခံစားရမွာပါ။

ကြ်ႏု္ပ္ ။  ။ ပဋိသေႏၶတည္တယ္ဆိုရာမွာ ဒီနာမ္ထူးက ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ကံေတြနဲ႔အတူ မိခင္တစ္ဦးထံ ဝင္ေရာက္ၿပီး သေႏၶတည္တာလား။

ဗြီရွင္နား ။  ။ ဟုတ္ပါတယ္။

ကြ်ႏု္ပ္ႏွင့္ တန္ခိုးရွင္ႀကီးဗြီရွင္နားတို႔ ေဆြးေႏြး ေနစဥ္ ဝတ္႐ံုအနက္ႏွင့္ မဟာအနႏၱသဗၺတန္ခိုးရွင္ ႀကီးတစ္ပါး ျြကေရာက္လာပါတယ္။ ထိုတန္ခိုးရွင္ႀကီး က ဗြီရွင္နားတန္ခိုးရွင္ႀကီးထက္ ပိုၿပီးတန္ခိုးႀကီး ေၾကာင္းလည္း သိရပါတယ္။

ကြ်ႏု္ပ္ ။  ။ ယခု ျြကေရာက္လာတဲ့ မဟာ အနႏၱသဗၺတန္ခိုးရွင္ႀကီးရဲ႕ဘြဲ႕နာမည္နဲ႔ ဘယ္ေလာက္ ေဝးတဲ့ အာကာသထဲက ျြကလာတယ္ဆိုတာ အမိန္႔ ရွိပါဦးဘုရား …။

အုန္မာန္ရွား ။  ။ အလင္းႏွစ္ ၃၁၇,ဝ၀ဝ ေဝးတဲ့ အာကာသႀကီးထဲက ျြကလာတာပါ။ ဘြဲ႕နာ မည္က အုန္မာန္ရွားျဖစ္ပါတယ္။

ကြ်ႏု္ပ္ ။  ။ မဟာအနႏၱသဗၺတန္ခိုးရွင္ႀကီး အုန္မာန္ရွားကို ႀကိဳဆိုပါတယ္။ ဘယ္လိုအေၾကာင္း ကိစၥရွိလို႔ ျြကေရာက္လာပါသလဲ။

အုန္မာန္ရွား ။  ။ ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာ ကိန္းေန တဲ့ နာမ္ဓာတ္တစ္ခုအေၾကာင္း ေျပာခ်င္လို႔ ျြကလာ တာပါ။

ကြ်ႏု္ပ္ ။  ။ ဘယ္လိုနာမ္ဓာတ္မ်ားလဲ ဘုရား …၊ တပည့္ေတာ္ တစ္ခါမွ်မၾကားဖူးပါဘူး။

အုန္မာန္ရွား ။  ။ မင္းတို႔မသိေသးတဲ့ နာမ္ဓာတ္တစ္ခု လူတိုင္းရဲ႕ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာ ရွိတယ္။ ပံုသဏၭာန္မရွိဘူး။ အေရာင္အဆင္းမရွိဘူး။ ဓာတ္ သေဘာမွ်သာ ရွိတယ္။ အဲဒီနာမ္ ဓာတ္က တစ္သံ သရာလံုးကို ေက်ာ္ျဖတ္တဲ့နာမ္ဓာတ္နဲ႔ မတူ ဘူး။ သူက ဘဝတစ္ခုထဲမွာရွိ တယ္။ တည္တယ္။ ဒီဘဝ ဒီလူ ကြယ္လြန္ေတာ့ အဲဒီနာမ္ဓာတ္ လည္း ကြယ္ လြန္ပ်က္စီးသြား တယ္။ အဲဒီနာမ္ဓာတ္က လက္ ျပင္ ႏွစ္ခုၾကား ေက်ာကုန္းအ ထက္ပိုင္းမွာ ေနတယ္။

ကြ်ႏု္ပ္ ။  ။ အဲဒီနာမ္ ဓာတ္က ဘယ္လို အလုပ္ေတြ လုပ္ပါသလဲ၊ ဘယ္လိုတာဝန္ေတြ ရွိပါသလဲ။

အုန္မာန္ရွား ။  ။ သူ႕ရဲ႕ အလုပ္တာဝန္က ေရာဂါေဝဒနာ တစ္ခု ျဖစ္ေတာ့မည္ကို ကာယ ကံရွင္သိေအာင္ ႀကိဳတင္နိမိတ္ျပ တဲ့ အလုပ္ကို ေဆာင္ရြက္ပါ တယ္။ လူတစ္ဦးေသဆံုးေတာ့ မည္ဆိုလွ်င္ တခ်ိဳ႕လူတြင္ ေသ ခ်င္စိတ္ျဖစ္ေပၚတတ္တာမ်ိဳး၊ လူတစ္ဦး ႀကီးစြာေသာ ဒုကၡ၊ ကာယိကဒုကၡျဖစ္ေစ၊ ေစတသိက ဒုကၡျဖစ္ေစ ႀကံဳရေတာ့မည္ဆိုလွ်င္ ႀကိဳတင္ၿပီး မသိစိတ္က အေၾကာင္းမဲ့စိုးရိမ္စိတ္ျဖစ္တာမ်ိဳးနဲ႔ ႀကိဳတင္ သတိ ေပးတတ္ပါတယ္။ ေသဆံုးခါနီးလူတစ္ဦးတြင္ မ်က္စိ အာ႐ံု၌ တခ်ိဳ႕ မေကာင္းတဲ့ အာ႐ံုနိမိတ္ေတြ၊ တခ်ိဳ႕ ေကာင္းတဲ့ အာ႐ံုနိမိတ္ေတြျမင္ေအာင္ ၄င္းနာမ္ ဓာတ္က ေဆာင္ရြက္ပါတယ္။

ကြ်ႏု္ပ္ ။  ။ လူ႕ခႏၶာကိုယ္မွာ နာမ္ဓာတ္ တစ္ခုက ကုသိုလ္ကံ၊ အကုသိုလ္ကံနဲ႔အတူ ဘဝ ေတြကို ဆက္လက္ျဖတ္သန္းသြားတဲ့ နာမ္ဓာတ္၊ ဒီဘဝမွာလည္း ကြယ္လြန္တဲ့အခါ ပ်က္စီးသြားတဲ့ လူကို သတ္တတ္တဲ့ နာမ္႐ုပ္တစ္မ်ိဳးနဲ႔ ေသဆံုးေတာ့ မည္၊ တစ္ခုခု ဒုကၡေရာက္ေတာ့မည္ဆိုလွ်င္ ႀကိဳတင္ နိမိတ္ေပးတတ္တဲ့ နာမ္ဓာတ္၊ စုစုေပါင္း သံုးမ်ိဳး ရွိတယ္လို႔ နားလည္ လက္ခံရမွာပါလား။

အုန္မာန္ရွား ။  ။ ဟုတ္ပါတယ္။ ႀကိဳတင္ နိမိတ္ေပးတတ္တဲ့ နာမ္ဓာတ္က တရားထိုင္သည္ျဖစ္ ေစ၊ စိတ္တည္ၿငိမ္ေအာင္က်င့္တဲ့ သမထအက်င့္ကို က်င့္သည္ျဖစ္ေစ ထိုနာမ္ဓာတ္က အလြန္သေဘာ က် ေက်နပ္ပါတယ္။

ကြ်ႏု္ပ္ ။  ။ အဲဒီနာမ္ဓာတ္က သေႏၶသား ဘဝက စတင္ျဖစ္ေပၚတာလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ေမြးဖြား ၿပီးမွ ျဖစ္ေပၚတာလား။

အုန္မာန္ရွား ။  ။ သေႏၶသားဘဝကပင္ တစ္ခါတည္း ျဖစ္ေပၚပါရွိလာတာပါ။

ကြ်ႏု္ပ္ ။  ။ လူရဲ႕ ညာလက္႐ံုးမွာေနတဲ့ လူကိုသတ္တတ္တဲ့ နာမ္႐ုပ္သတၲဝါကေရာ ပဋိ သေႏၶဘဝကပင္ ျဖစ္ေပၚတာပါလား။

အုန္မာန္ရွား ။  ။ အဲဒီနာမ္႐ုပ္လည္း ပဋိ သေႏၶေနစဥ္ဘဝကပင္ ျဖစ္ေပၚပါရွိလာတာပါ။

ကြ်ႏု္ပ္ ။  ။ လူတစ္ဦးဟာ သမထျဖစ္ေစ၊ ဝိပႆနာျဖစ္ေစ က်င့္ႀကံအားထုတ္ျခင္းေၾကာင့္ အသက္ကို ပိုၿပီးရွည္ေစႏိုင္ပါသလား။

အုန္မာန္ရွား ။  ။ လူတစ္ဦးမွာ အၾကမ္း ဖ်င္းအားျဖင့္ ဘယ္အသက္အရြယ္မွာ ဘယ္လို အေၾကာင္းနဲ႔ေသမည္ဆိုတာ သတ္မွတ္ျပ႒ာန္းၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း သမထဝိပႆနာတရား ကို က်င့္ႀကံအားထုတ္ျခင္းေၾကာင့္ တန္ခိုးႀကီးနတ္ သို႔မဟုတ္ ပုဂၢိဳလ္တစ္ပါးပါးက ကူညီေစာင့္ေရွာက္ လွ်င္ အသက္ရွည္ေစႏိုင္ပါတယ္။

ကြ်ႏု္ပ္ ။  ။ တန္ခိုးႀကီးနတ္ျဖစ္ေစ၊ တန္ခိုး ရွင္တစ္ပါးပါးကျဖစ္ေစ အသက္ကို မူလသက္တမ္း ထက္ပိုရွည္ေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ရာမွာ ဘယ္အတိုင္း အတာထိေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ပါသလဲ။

အုန္မာန္ရွား ။  ။ မူလသက္တမ္း သတ္ မွတ္ခ်က္ထက္ ၁၈ ႏွစ္ပိုရွည္ေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ ႏိုင္ပါတယ္။

ကြ်ႏု္ပ္ ။  ။ ဟိႏၵဴဘာသာဝင္ သမထ အက်င့္ကို က်င့္တဲ့ ဆာဒူးႀကီးေတြဟာ အသက္ငါးရာ တစ္ေထာင္ စသည္ျဖင့္ အသက္ရွည္တယ္ ၾကားဖူး ပါတယ္။ သမထအက်င့္ကို က်င့္ျခင္းေၾကာင့္ အသက္ပိုရွည္ႏိုင္ပါသလား။

အုန္မာန္ရွား ။  ။ အဲဒီလိုက်င့္စဥ္မ်ိဳးေတြ ရွိပါတယ္။ ထြက္ရပ္ေပါက္ ဝိဇၨာအက်င့္ကို က်င့္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္တခ်ိဳ႕လည္း အရွင္ထြက္ ထြက္ၿပီး အသက္ ေတြ ငါးရာ တစ္ေထာင္ ရွည္ႏိုင္ပါတယ္။

ကြ်ႏု္ပ္ ။  ။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ မဟာ အနႏၱသဗၺတန္ခိုးရွင္ႀကီးဘုရား …။

သတၲဝါမ်ား က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ

ဆရာဝင္း(သာကီႏြယ္)