အလုိႀကီးလွ်င္ အရနည္းတတ္သည္

အလိုႀကီးလွ်င္ အရနည္းတတ္သည္ဟူေသာ စကားမွာ ေရွးေခတ္ ဆို႐ိုးစကားတစ္ခုျဖစ္ေပသည္။  ပုထုဇဥ္တို႔သဘာဝအရ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ႏွင့္ မကင္းတတ္ၾကေပ။ သို႔ရာတြင္ ျဖစ္႐ိုးျဖစ္စဥ္ ေလာဘမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ ဝိသမေလာဘမ်ိဳးျဖစ္ေနလွ်င္  ယင္းေလာဘအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ လႈပ္ရွား႐ုန္းကန္လွ်င္ ေဘးေတြ႕တတ္သျဖင့္ “အလိုႀကီးလွ်င္ အရနည္း တတ္တယ္” ဟု လူႀကီးသူမမ်ား ဆရာသမားမ်ားက  လူငယ္၊ လူရြယ္မ်ား တပည့္မ်ားကို ဆိုဆံုးမေလ့ရွိ ေသာ ဆို႐ိုးစကားတစ္ခုပင္ ျဖစ္ေပသည္။

ငယ္စဥ္အခါက ေဒါင္းတံဆိပ္ဖတ္စာတြင္ ဖတ္ဖူးေသာ ပံုျပင္တစ္ခုကို ျပန္၍သတိရမိသည္။ လူတစ္ေယာက္တြင္ ငန္းတစ္ေကာင္ရွိသည္။ ထိုငန္း သည္ သခင္အတြက္ ေန႔စဥ္ေရႊဥတစ္လံုးကို ဥေပး သည္။ ငန္းပိုင္ရွင္သည္ ေန႔စဥ္ ေရႊဥတစ္လံုးရေန သည္ကို မေက်နပ္၊ တစ္ၿပိဳင္တည္း ေန႔ခ်င္းညခ်င္း ခ်မ္းသာလာခ်င္သည္။ ဝိသမေလာဘျဖစ္ေပၚလာ သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေန႔စဥ္ေရႊဥတစ္လံုးဥေပးေနေသာ  ငန္းကို သတ္လိုက္လွ်င္ ေရႊဥအမ်ားႀကီးရလိမ့္မည္ ဟု စိတ္ကူးယဥ္တြးေတာမိသည္။

ယင္းစိတ္ကူးျဖင့္ ငန္းအား သတ္၍ ရင္ကို ခြဲစိတ္လိုက္ေလရာ သူထင္သလို ေရႊဥမ်ားကို မရ ေတာ့ေပ။ ငန္းေသသြားသျဖင့္ ေနာက္ေန႔မ်ားတြင္ လည္း ေရႊဥမ်ားကို မေရေတာ့ေပ။ အလိုႀကီး၍ အရ နည္းပံုျပင္တစ္ခု သင္ခန္းစာတစ္ခုပင္ျဖစ္သည္။

ဗာရာဏသီျပည္မွာ လွည္းကုန္သည္တစ္ခု ၌ ကႏၱာရခရီးသြားၾကရင္း လမ္းမွားၾကေလသည္။ နဂါးပိုင္ေသာ ေညာင္ပင္တစ္ပင္၏ အရင္း၌ လွည္း  စခန္းခ်ကာ နားေနၾကသည္။

ေညာင္ပင္၏ အေရွ႕ပိုင္းကို ျဖတ္လိုက္ရာ ေရလံုးႀကီးထြက္လာ၍ ေရကို ေသာက္ခ်ိဳးၾကရသည္။  ေညာင္ပင္၏ ေတာင္ကိုင္းကို ျဖတ္လိုက္ေသာအခါ ထိုအကိုင္းမွ အရသာရွိေသာ အစားအစာမ်ား ထြက္ လာသည္။ ယင္းအစားအစာမ်ားကို စားသံုးၾကသည္။  အေနာက္ကိုင္းကို ျဖတ္လိုက္ေသာအခါ အံ့ဩဖြယ္ ရာ လွပေသာ မိန္းမမ်ား ေပၚထြက္လာၾကသည္။ လွည္းကုန္သည္တို႔သည္ ထိုမိန္းမမ်ားျဖင့္ ေပ်ာ္ပါး ၾကျပန္သည္။ ေညာင္ပင္၏ေျမာက္အကိုင္းကို ျဖတ္ လိုက္ေသာအခါ ရတနာမ်ားထြက္လာ၍ ရတနာမ်ား ကို လွည္းေပၚသို႔ တင္လိုက္ၾကသည္။

လွည္းသားမ်ားသည္ အျမစ္ကိုပါ ျဖစ္လိုက္ ပါက ပို၍ေကာင္း၊ ပို၍အဖိုးတန္သည့္ ရတနာမ်ား ရရွိလိမ့္မည္ဟု ေတြးေတာၿပီး ထိုေညာင္ပင္ကို အျမစ္မွျဖတ္ရန္ အားထုတ္ၾကသည္။ ဘုရားေလာင္း ကုန္သည္ ေျပာဆိုေသာ စကားကို နားမေထာင္ခ်င္ ၾကေပ။ ဤတြင္ နဂါးမင္းသည္ အမ်က္ေခ်ာင္းေခ်ာင္း ထြက္ၿပီး ဘုရားေလာင္းမွတစ္ပါး က်န္လူတို႔ကို သတ္ ပစ္လိုက္ေလသည္။ ရတနာမ်ားျဖင့္ ျပည့္ေနေသာ လွည္းငါးရာႏွင့္ ဘုရားေလာင္းကုန္သည္ကိုမူ ဗာရာဏသီျပည္သို႔ ပို႔ေဆာင္ေပးလိုက္ေလသည္။ အလိုႀကီး၍ အရနည္းၾက႐ံုမွ်မက အသက္ပင္ဆံုး႐ံႈး ရေသာ သင္ခန္းစာတစ္ခုပင္ ျဖစ္ေပသည္။

ဗာရာဏသီ ျဗဟၼဒတ္လက္ထက္၌ပင္ ဘုရားေလာင္းသည္ ပုဏၰားမ်ိဳး၌ ျဖစ္ေလသည္။ အိမ္ေထာင္ျပဳ၍ သမီးသံုးေယာက္ရခဲ့ေသာ္လည္း သမီးမ်ား အိမ္ေထာင္မက်မီ ပုဏၰားႀကီးသည္ ကြယ္ လြန္သြားခဲ့သည္။ ေနာက္ဘဝတြင္ သုဝဏၰဟံသာ ေခၚ ေရႊဟသၤာမ်ိဳး၌ ျဖစ္ခဲ့ေလသည္။ ေရႊဟသၤာ သည္ အတိတ္ဘဝကို ျပန္၍ၾကည့္လိုက္ေသာအခါ  ဇနီးႏွင့္ သမီး သံုးေယာက္တို႔မွာ ဆင္းရဲဒုကၡေတြ႕ေန ၾကသည္ကို ေတြ႕ျမင္လိုက္ရေလသည္။ ေရႊဟသၤာ သည္ ဇနီးေဟာင္းထံသို႔သြားေရာက္ၿပီး ဤေရႊ အေတာင္တို႔ကိုေရာင္းခ်ၿပီး အသက္ေမြးေလာ့ဟုဆို၍ ဇနီးႏွင့္ သမီးတို႔အား ေရႊအေတာင္တစ္ေတာင္စီေပး၍ ျပန္သြားေလ့ရွိသည္။ မၾကာခဏ ဤသို႔လာေရာက္ ၍ ေပးေလ့ရွိသျဖင့္ ပုဏၰားႀကီး၏ဇနီးႏွင့္ သမီးတို႔ သည္ ခ်မ္းသာလာၾကသည္။

ခ်မ္းသာလာေသာအခါ ဇနီးျဖစ္သူသည္ ပို၍ ေလာဘႀကီးလာသည္။ ေရႊဟသၤာသည္ ေနာက္တစ္ ႀကိမ္လာေသာအခါ ေရႊဟသၤာကို ဖမ္းကိုင္၍ အေတာင္အားလံုးကို ႏႈတ္ယူလိုက္သည္။ ေရႊဟသၤာ  ၏ ခြင့္ျပဳခ်က္မပါဘဲ အဓမၼယူေသာေၾကာင့္ ေရႊ ေတာင္အားလံုးသည္ ဗ်ိဳင္းေတာင္ကဲ့သို႔ ျဖဴသြားေလ ေတာ့သည္။ အေတာင္မရွိေတာ့သျဖင့္ ေရႊဟသၤာမွာ လည္း မပ်ံႏိုင္ေတာ့ေခ်။ ပုဏၰားမသည္ မပ်ံႏိုင္ ေသာ ေရႊဟသၤာကို အစာေကြ်း၍ ေမြးျမဴေသးေသာ္ လည္း ေပါက္လာေသာ အေတာင္မွန္သမွ်မွာ ဗ်ိဳင္း ေတာင္ကဲ့သို႔ အျဖဴေရာင္ခ်ည္း ျဖစ္ကုန္သည္။ အေတာင္စံုေသာအခါ ဘုရားေလာင္းေရႊဟသၤာသည္  မိမိေနရာသို႔ ျပန္သြားေတာ့သည္။ ေနာက္တစ္ဖန္ ျပန္၍ မလာေတာ့ေပ။ အလိုႀကီး၍ အရနည္းျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။

ယခုေခတ္တြင္ ဖားကန္႔ဘက္၌ ေရမေဆး ေက်ာက္မ်ားကို ရွာေဖြၾကရင္း ေသဆံုးၾကသူမ်ား၊ ျမန္မာျပည္အရပ္ရပ္၌ မူးယစ္ေဆးဝါးမ်ား၊ စိတ္ျြက ေဆးမ်ားကို သိန္းဂဏန္း၊ ေသာင္းဂဏန္းအေရ အတြက္ျဖင့္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ရင္း အဖမ္းခံၾကရ၊ ႏွစ္ရွည္ေထာင္ဒဏ္၊ ႏွစ္အကန္႔အသတ္မရွိ ေထာင္ ဒဏ္က်ၾကရေသာသူမ်ားလည္း ဝိသမေလာဘ သမားမ်ားပင္ ျဖစ္ၾကသည္။ အလိုႀကီး၍ အရနည္း ႐ံုမွ်မက ဘဝပ်က္ျခင္း၊ ေသဆံုးျခင္းျဖင့္ နိဂံုးခ်ဳပ္ သြားၾကရေလသည္။

ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္ျခင္းဟူသည္မွာ မဂၤလာ တစ္ပါးပင္ျဖစ္သည္။ ရသမွ်ျဖင့္ ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္ ျခင္းသည္ သႏၱဳ႒ိမဂၤလာပင္ျဖစ္သည္။ လူဟူသည္ မွာ သမၼာကမၼႏၱ၊ သမၼာအာဇီဝ၊ သမၼာဝါယမတို႔ျဖင့္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾကရေပမည္။ ဤကဲ့သို႔ ႀကိဳးစား အားထုတ္ပါလ်က္ အက်ိဳးေပးခ်ိန္ မတန္ေသး% မခ်မ္းသာေသးလွ်င္လည္း ဝမ္းနည္းစရာမဟုတ္ေပ။ သႏၱဳ႒ီတရား လက္ကိုင္ထားကာ တင္းတိမ္ေရာင့္ရဲ လ်က္ ေနထိုင္ႏိုင္ျခင္းသည္ ဘုရားရွင္၏အလိုက် မဂၤလာတရားေတာ္ႏွင့္အညီ ေနထိုင္ျခင္းပင္ျဖစ္ေၾကာင္း ေရးသားတင္ျပအပ္ေပသည္။

ေမာင္ဥာဏ္စိန္

က်မ္းကိုးစာရင္း။   ။

၁။ မဂၤလာနိဒါန္း (ေမာင္အံ့၊ မဟာဝိဇၨာ၊ ဘံုေဘ)

၂။ ျပည္ေထာင္စုနီတိ(ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္း ဦးႏု)

စာေရးသူ၏လိပ္စာ။   ။

ဦးဥာဏ္ဝင္း။   ။ တိုက္ ၈၊ အခန္း ၄၀၁၊ ေညာင္တန္းအိမ္ရာ၊ ပုဇြန္ေတာင္ၿမိဳ႕နယ္၊ ရန္ကုန္ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ဖုန္း ဝ၉ ၅၀ဝ ၅၇၇၃