အဂၢမဟာ သဒၶမၼေဇာတိကဓဇ၊ အရွင္ ေဇယ်သိဒၶိ ဓမၼဥာဏိက ေရႊေပၚကြ်န္း ဆရာေတာ္ႀကီးမွ ေရွးက သတိေပးခဲ့ေသာစာ

 

“ရွက္ဖူးလား၊ ေၾကာက္ဖူးလား”

ရာဆုတ္ပြဲ ကမၻာအ႐ႈပ္ထဲ

လူ႕ဘဝကို ဘာလုပ္ဖို႔လာတာလဲ…

အပူနဲ႔ လာတာလား …

အကူနဲ႔ လာတာလား …

အယူနဲ႔ လာတာလား …

ရွက္ဖူးလား … ေၾကာက္ဖူးလား …

ေရႊေပၚကြ်န္းသာသနာျပဳစခန္း

“အပူနဲ႔ လာတာလား၊ အကူနဲ႔ လာတာလား၊ အယူနဲ႔ လာတာလား”ဟူေသာ လား သံုးခု၊ လား ေမးခြန္း၏ ေနာက္မွာ စာတစ္ေၾကာင္းတိုးကို ဤစကၠဴခ်ပ္ျပား၏ ေနာက္ေၾကာမွာ ေရးထားသည္မို႔လို႔ ေနာက္မွ လွည့္ၾကည့္မိသည္။ တစ္ေၾကာင္းတိုး ေမးခြန္းက –

“ရွက္ဖူးလား … ေၾကာက္ဖူးလား”ဟူ သတည္း။

ဤသည္မွာ ဟီရိဩတၲပၸတရား ႏွစ္ပါးဟု သတိရမိသည္။ မဟုတ္မမွန္သည့္ အမွားကို အမွား မွန္းသိလ်က္ ပစၥဳပၸန္အက်ိဳးကို အရယူလိုသည့္ မ်က္ ကန္းတေစၦမေၾကာက္၊ မွားမွားေမွာက္ေမွာက္ ငရဲ မေၾကာက္၊ ဝဋ္ေၾကြးသံသရာကို မေၾကာက္၊ ရွက္ရ မွန္း မသိ၊ ေၾကာက္ရမွန္း မသိၾကသည့္ အျဖစ္ဆိုး၊ ဘဝဆိုး သံသရာဆိုး၊ ဆိုးသြမ္းသံသရာကို မသိ ၾကျခင္း၏အျဖစ္ကို ေပၚလြင္ထင္ရွားေစသည္။

အထူးသျဖင့္ သာသနာအား ခုတံုးလုပ္၊ သာသနာ့လုပ္ငန္းစစ္မွန္ အျဖဴထည္သက္သက္ကို အနက္ေရာင္ ဆိုးလိုက္ျခင္း၏ အမွားသံသရာကို သိေစရာ၏။

တစ္ဘဝစာအတြက္ မမွန္ေသာ၊ လွည့္စား ျဖားေယာင္းေသာ၊ အ႐ိုးကို အရြက္ဖံုးေသာ ျဖစ္ပြားမႈ ႀကီးမ်ိဳးကို သိသိႀကီးႏွင့္ ဘယ္လိုလိမ္လိမ္၊ ဘယ္လိုပဲ ေကာက္ေကြ႕ပါေစ အရွက္ႏွင့္ အေၾကာက္ မရွိျခင္း၏ ဆိုးက်ိဳးျဖစ္ရပ္အား လူတကာကို ဖံုးပိတ္ ကာဆီး၍ တစ္ခဏသာရလွ်င္ ရမည္၊ ဤအမွားႀကီးကို အသိဆံုး သည္ ကာယကံရွင္သာ အသိဆံုးျဖစ္ေလသည္။

“အမွားကိုျမင္ ျပင္ဆင္ပါက တစ္ခဏတည္း” အမွားႀကီးငယ္ကို သိလ်င္သိခ်င္း ျပင္ဆင္ႏိုင္ရမည္။ ဤသို႔ ျပင္ဆင္ရာတြင္ ျပင္ဆင္ခ်ိန္ရတုန္း ရသခိုက္ စိတ္လိုလိုက္ အမွားငုပ္႐ိုက္ၿပီးကို ခ်က္ခ်င္း ဆြဲခြ်တ္ ျပဳျပင္ေလက အမွန္သို႔ ေရာက္ရသည္။

ဤသည္ကို ျပင္ဆင္ေစလိုသျဖင့္ ဟိရိ ဩတၲပၸ တရား ႏွစ္ပါးကို အရွင္ျမတ္မွ ပြင့္လင္းျမင္ သာေစသျဖင့္ မိမိတို႔ဘက္က အလြန္သတိထားၾကရ ပါမည္။

အထူးသျဖင့္ ေဖာ္ျပၿပီးအတိုင္း သာသနာ ျပဳစခန္းႀကီးမ်ားဆီသို႔ ပါရမီရွင္မ်ားသည္ မိမိတို႔၏ ပါရမီစိတ္ဓာတ္ျဖင့္ မိမိပါရမီအလုပ္ကို မိမိလုပ္လ်က္ ဘဝတက္လမ္းအဆင့္ဆင့္ဆီ ျမင့္သည္ထက္ ျမင့္ရာ သို႔ ကိုယ့္ပါရမီ ကိုယ္ျဖည့္ တက္လွမ္းၾကသူမ်ားရွိ သကဲ့သို႔ ကိုယ့္ပါရမီကိစၥအတြက္ ျဖည့္ဆည္းခ်ိန္ရပါ လ်က္ မျဖည့္စြက္ႏိုင္သည့္အျပင္ ေရွ႕မွာေမးထား သကဲ့သို႔ သတိျဖင့္ ျပန္ျဖည့္လွ်င္ “အယူနဲ႔ လာတာ လား”၊ “အကူနဲ႔ လာတာလား”၊ “အပူနဲ႔ လာတာ လား”ဆိုသည့္ သာသနာ့စခန္းႀကီးဆီက ေမးထား သည့္ ေမးခြန္းကို အခ်ိန္မီသတိရ၊ သတိပညာ လွလွ ႏွင့္ ျပဳျပင္ပါက ကိုယ့္ပါရမီ ကိုယ္ျဖည့္ရန္ ေနာက္ မက်ႏိုင္ေခ်။

ေရႊေပၚကြ်န္း သာသနာ့စခန္းႀကီးဘက္မွ ရွင္းလင္းျမင္သာေအာင္ ေမးခြန္းသံုးရပ္ကို ေမးခဲ့ၿပီး ၿပီ။ ဤေမးခြန္းသံုးရပ္၏ ေနာက္ကြယ္မွ “ရွက္ဖူးလား၊ ေၾကာက္ဖူးလား”ဆိုသည့္ျဖင့္ အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ထပ္ဆင့္ေမးခြန္းသည္ “ရွက္တတ္၊ ေၾကာက္တတ္” လွ်င္ အက်ိဳးရွိမည္ဆိုသည္ကိုပါ ရည္ၫႊန္းသည္။အထူးသတိထားစရာသာတည္း။

ေရႊေပၚကြ်န္း ဆရာေတာ္ႀကီး၏ သာသနာျပဳ စခန္းဘက္မွ ရပ္တည္ခ်က္က ျပတ္သားလွပါသည္။ သင္သည္ လူေကာင္းလား၊ လူဆိုးလားဟု အထူး မစစ္ေဆးပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ ဆရာေတာ္ ႀကီးဘက္မွ အျမင္က အံ့ဖြယ္ျဖစ္၏။

“လူတစ္ေယာက္ကို မေကာင္းမွန္းသိလ်က္ ဘာေၾကာင့္ လက္ခံပါသနည္းဆိုပါမူ” မေကာင္း သူကို အမ်ားက ပစ္ပယ္ေလ ပို၍သာ၍ မေကာင္း လမ္းသို႔ ထိုသူ ေရာက္သြားႏိုင္မည္။ မိမိတို႔ဘက္မွ ဗုဒၶသာသနာေတာ္၏ အဆံုးအမဩဝါဒျဖင့္ စိတ္ရွည္၊ ဇြဲသန္၊ သည္းခံၿပီးျပဳျပင္၍ ထိုသူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ သည္ အမွားလမ္းမွ အမွန္လမ္းဆီသို႔ ေရာက္သြား ပါက ထိုသူ႕ဘဝ ေက်းဇူးမ်ားေပအံ့ဟူေသာ သည္းခံ ခြင့္လႊတ္ျခင္း ေမတၲာျဖင့္ တမင္သက္သက္ ခြင့္လႊတ္ ကာ အနစ္နာခံျပဳျပင္ေပးျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။

ဆရာေတာ္ဘုရား၏ ဤေစတနာ၊ သည္းခံ ခြင့္လႊတ္ျခင္းေၾကာင့္ ကြ်တ္တမ္းဝင္၊ လြတ္လမ္း ေရာက္သြားၾကသူေတြ မ်ားစြာရွိသလို ဤသည္းခံ ခြင့္လႊတ္ျခင္းကို အခြင့္ေကာင္းယူ၍ “အရွက္တရား ႏွင့္ အေၾကာက္တရား” ႏွစ္ပါးအား ဇြတ္ႀကီး မ်က္ ကြယ္ျပဳပါက ထိုသူလို လူစားမ်ားအတြက္ ဆရာ ေတာ္က အျပစ္မဆို၊ ခြင့္လႊတ္ေသာ္လည္း ထိုသူ ၏ ယခုဘဝႏွင့္ လားရာဘဝမ်ားအတြက္ကား မစဥ္း စားရဲေအာင္ နစ္နာေၾကကြဲၾကရမည္သာတည္း။

ေက်းဇူးရွင္ ေရႊေပၚကြ်န္းဆရာေတာ္ႀကီး၏ ဘက္မွ အလြန္႐ိုးေျဖာင့္ ျဖဴစင္ေသာ ေမတၲာခရီးျဖင့္ သည္းခံခြင့္လႊတ္ေနတတ္ေလ၏။ သူေတာ္ေကာင္း ပုဂၢိဳလ္မ်ားဘက္က ခြင့္လႊတ္လွ်င္ ကိုယ့္ဘက္က အခ်ိန္မီ ျပဳျပင္က ေကာင္းက်ိဳးအနႏၱတည္း။  ဤ သို႔မွမဟုတ္မူဘဲ အမွားလမ္းဆီ ခပ္တည္တည္ ဆက္ ေလွ်ာက္ေနမည္ဆိုက ၾကာေလ အမွားအင္အားႀကီး ထြား မ်ားျပားလ်က္ ရွင္းမရေအာင္ ႐ႈပ္ေသာအျဖစ္ ျဖင့္ ႀကံဳရ ဆံုရႏိုင္ပါသည္။

“တရားနဲ႔သာ ေဆြမ်ိဳးေတာ္ႏိုင္တယ္။

အမွားနဲ႔ ေဆြမ်ိဳးမေတာ္ႏိုင္”

“တရားအရာကို စကားပရိယာယ္ျဖင့္ မကာကြယ္ပါႏွင့္”

“တရားလက္ေဆာင္ထိုးပါ။ စကားလက္ ေဆာင္ မထိုးပါနဲ႔။

တရားလက္ေဆာင္ ထိုးမွ ေအာင္မည္၊ စကား လက္ေဆာင္ ထိုး၍ မေအာင္ႏိုင္ပါ”

စသည့္ ဆံုးမလမ္းၫႊန္ခ်က္တို႔သည္ လူ တိုင္းအတြက္ အသိတရားကို ရင့္က်က္ေစႏိုင္ေသာ အခ်က္အလက္မ်ားျဖစ္သလို စဥ္းစားခ်ိန္ ရယူစဥ္း စားလ်က္ အသိတစ္လံုး ေပါက္ပါလွ်င္မူ အဝေအာင္ လံထူၾကမည္ျဖစ္ပါသည္။

ထို႔ျပင္ “စကား”ႏွင့္ပတ္သက္၍ –

“စကားကို စုမေျပာနဲ႔

တရားကို လုမေဟာနဲ႔”

“စကားတတ္လွ်င္ ေစာင့္ေျပာ၊ တရား တတ္လွ်င္ ေျဖာင့္ေဟာ”

“စကားနဲ႔ ၿငိေနလွ်င္ တရားမမိႏိုင္”

“စကားကို ေမွာက္ခ်ီ လွန္ခ်ီ လုပ္လို႔ရႏိုင္ ေသာ္လည္း တရားကို ေမွာက္ခ်ီ လွန္ခ်ီ လုပ္၍ မရပါ”

ဆိုသည့္ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ေရွ႕မီေနာက္မီ ဆံုးမခ်က္ကို လက္ေတြ႕လိုက္နာကာ ဆင္ျခင္တံု တရားျဖင့္ ျမင့္ရာသို႔ တက္ရာ၏။

“တရားဆိုတာ အတည့္သြား

စကားဆိုတာ လွည့္စားတတ္၏ သတိထား”

ဆိုသည္ကိုလည္း သတိရမိပါသည္။

လူ႕ဘဝသက္တမ္းတိုကာလ က်ဥ္းေျမာင္း လွတဲ့ ဘဝေလးအတြင္းမွာ –

“တရားဆိုတာကို အေျဖာင့္သြား အျဖဴစိတ္ ထားႏွင့္ ႐ိုးသားတည့္မတ္ျခင္းျဖင့္သာ ရႏိုင္တယ္”

ဆိုသည့္အခ်က္ကို ႏွလံုးသြင္း မွန္ကန္စြာ ျဖင့္သာ ေလာကႏွင့္ ဓမၼအရာတို႔တြင္ ျဖဴေျဖာင့္႐ိုး သားမႈကို ေရွးဦးစြာ အရယူအပိုင္ျဖစ္ေအာင္ က်င့္ သံုးေနထိုင္ျခင္းျဖင့္ ဘဝရပ္တည္ခ်ိန္တိုင္းအတြက္ ျဖစ္ေစလိုေသာ ဆႏၵေတာ္ကို ေပၚလြင္ေစေလသည္။

“ပါးစပ္က ဘုရား ဘုရား

လက္က ကိုးယိုးကားယား” သတိထား ၾက။

“ဘုရားႏွင့္ နီး၊ တရားႏွင့္ ေဝး” ဆင္ျခင္ ၾက။

“မိမိအေတြးအေခၚေတြကို မိမိအၿမဲဆန္း စစ္ေလ့လာေပးပါ။ အေတြးမေခ်ာ္၊ မမွားၾကေလႏွင့္။ အခ်ိန္မရွိဘူး”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊

“အမွားၾကာ အမွန္မျဖစ္ေစႏွင့္၊ အမွားက အမွားသာျဖစ္တယ္။

ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ အမွန္မျဖစ္ေစ သင့္” သတိရွိေစ။

မည္သူ႕ကိုမဆို “မိမိအမွားက မိမိဘဝ ကို ျပန္ၿပီးဖ်က္ဆီးႏိုင္၏။”

“မိမိအမွားက မိမိကို ျပန္သတ္ႏိုင္ေပ သည္။ စဥ္းစားေတြးေခၚ မွား၊ အယူမွားကို အျမန္ စစ္၊ အျမန္ျပင္ အခ်ိန္က ကုန္လြယ္တယ္။”

“အခ်ိန္ဆိုတာ ခ်ိန္ၾကည့္ေလ မရွိေလ”

အခ်ိန္တိုင္းကို ကုသိုလ္၊ စရဏ၊ ဒါန၊ သီလ၊ သမထ၊ ဝိပႆနာ တရားထူးတရားျမတ္မ်ား ျဖင့္ မိမိဘဝကို မိမိအေရာင္တင္ အကြက္႐ိုက္ မဂၢင္ ေဖာင္ဆိုက္ အထက္ အထက္လမ္းဆီသို႔ ကိုယ့္စိတ္ ကိုယ္စစ္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျပင္ဆင္၊ အခ်ိန္ရွိေသးျခင္း ဟူသတည္း။

 

ေျမလတ္ျမတ္သူ