ဘဝကုိ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ ရွင္သန္ေနထုိင္ျခင္း

လူတိုင္းဟာ ဘဝကို အေကာင္းဆံုးျဖစ္ခ်င္ ၾကတယ္။ ကိုယ္လက္ခံယံုၾကည္ထားတဲ့ တရား ေတာ္ကိုလည္း အေကာင္းဆံုးတရားပဲ ျဖစ္ခ်င္ၾကပါ တယ္။ ဒါေပမဲ့ ျဖစ္ခ်င္တိုင္းေတာ့ မျဖစ္ၾကပါဘူး။ မ်ားစြာေသာ လူသားေတြဟာ မ်ိဳးႏြယ္စုေတြ မတူ ၾကသလို ကိုးကြယ္ယံုၾကည္ရာ ဘာသာတရားေတြ လည္း မတူၾကပါဘူး။

လူသားတိုင္းမွာ ခ်မ္းသာျခင္း၊ ဆင္းရဲျခင္းဆို တာကို မႀကံဳခ်င္လို႔ မရဘဲ ႀကံဳေတြ႕ခံစားေနရပါ တယ္။ ဘာေၾကာင့္ခ်မ္းသာျခင္း၊ ဆင္းရဲျခင္းေတြကို ခံစားေနရတာလဲဆိုတာကိုေတာ့ သတိျပဳမေတြး ေတာမိၾကသူ မ်ားပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ကေတာ့ ထာဝရ ဘုရားရွင္ဆိုတဲ့ ဖန္ဆင္းရွင္ႀကီးရဲ႕ အလိုက်အတိုင္း ဆင္းရဲၾက၊ ခ်မ္းသာၾကတာပဲလို႔ ဆိုၾကပါတယ္။ ဗုဒၶဘုရားရွင္ကေတာ့ ဆင္းရဲျခင္း၊ ခ်မ္းသာျခင္းဆိုတဲ့ ကိစၥဟာ လူေတြရဲ႕ ကိုယ္တြင္းမွာရွိေနတဲ့ စိတ္အင္ အားေတြကို အေျခခံၿပီး ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ေဒသနာေတာ္ အရ အေၾကာင္း အက်ိဳး ဆက္ႏႊယ္မႈကို အေျခခံ ျဖစ္လာရတာလို႔ ေဟာၾကားပါတယ္။ အျခား ဘာသာ မ်ားကေတာ့ ထာဝရဘုရားရွင္ဟာ ေလာကကို ဖန္တီးတယ္လို႔ဆိုထားေတာ့ ခ်မ္းသာဆင္းရဲဆိုတာ ဘုရားသခင္ရဲ႕ အလိုက်အတိုင္းပဲလို႔ယူဆၾကတာပါ။ ဖန္တီးရွင္ဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကို ဘယ္သူက ဖန္တီးပါသလဲ လို႔ေမးေတာ့ ေျဖစရာက မရွိေတာ့ဘဲ လမ္းဆံုးေန ပါတယ္။

ဗုဒၶဝါဒအရ အေၾကာင္းအက်ိဳးတရားေတြကို   ေလ့လာရာမွာ ႐ႈပ္ေထြးေပြလိမ္ေနတာကို ေတြ႕ရ တယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီျဖစ္စဥ္အားလံုးဟာ တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခု ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္ႏႊယ္ေနပါတယ္။

ဘဝမွာအေကာင္းဆံုးဘဝကို ဖန္တီးတည္ ေဆာက္ခ်င္ရင္ အေကာင္းဆံုး အေၾကာင္းတရားကို တည္ေဆာက္ရပါမယ္။ ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုးၿပီး ႀကိဳး စားရင္ ထိပ္ဆံုးကို ေရာက္ႏိုင္ပါတယ္။ တစ္ဆင့္ စကားနဲ႔ လမ္းမဆံုးရပါဘူး။ “အတၲဟိအတၲေနာ နာေထာ”ဆိုတဲ့ ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုးဝါဒဟာ ျမတ္ဗုဒၶ ရဲ႕ အဆံုးအမပါပဲ။ ကိုယ္ပိုင္အသိနဲ႔ ကို္ယ္တိုင္အား ကို ေမြးရင္းဘဝကို တည္ေဆာက္ရပါတယ္။ သူမ်ား ကိုမွီတြယ္ျခင္းက ႐ုန္းထြက္ရမယ္။ ေလာင္းရိပ္ ေအာက္က သစ္ပင္ဟာ ဘယ္ေတာ့မွ ရွင္သန္ႀကီး ထြားျခင္း မရွိႏိုင္ပါဘူး။

အသိဥာဏ္ေကာင္းေတြရဖို႔ အေျခအေန ေကာင္းေတြ လိုပါတယ္။ ပညာတစ္ခုရဖို႔ ဆရာ ေကာင္းရွိတာဟာ အေျခအေနေကာင္းပါပဲ။ ဆရာ ေကာင္းထံက ပညာကို သင္ယူရမယ္။ ေလာကမွာ မသင္ဘဲတတ္ေျမာက္တဲ့ လူမရွိပါဘူး။ ဘုရားရွင္ သာ မသင္ဘဲတတ္သူ ျဖစ္ပါတယ္။ အခုတင္ျပတာ ေတြက အတြင္းစြမ္းအားစုျဖစ္တဲ့ စိတ္စြမ္းရည္ တိုးတက္ဖို႔ ျပင္ပက ေထာက္ပံ့ရတဲ့ အျပင္ အ ေၾကာင္းတရားေတြပါပဲ။ ဆင္ျခင္ေတြးေခၚတတ္ဖို႔ ပညာလိုပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕ ခံယူႏိုင္စြမ္းရည္ဟာ ေယာနိေသာ မနသီကာရဆိုတဲ့ အသင့္အတင့္ႏွလံုး သြင္းမႈေၾကာင့္ ျမင့္မားတိုးတက္လာရပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္ျပဳျပင္၊ ကိုယ္တိုင္တည္ေဆာက္မွ ဘဝရဲ႕ တိုးတက္မႈလမ္းေၾကာင္းေပၚကို ေရာက္ပါတယ္။ ေျပာခ်င္တာက အတြင္း၊ အျပင္ စြမ္းရည္ႏွစ္ပါး အခ်ိဳးညီညီေပါင္းစပ္မွ အေၾကာင္းတရားေကာင္း ဆိုတာ ျဖစ္လာၿပီး လိုရာပန္းတိုင္ကို ေရာက္ႏိုင္ပါ တယ္။

အတြင္းအျပင္ အေျခအေနေကာင္းေတြ ဆက္သြယ္ေနပံုကို အာဟာရ သံုးေဆာင္ျခင္းကို နမူနာျပဳၿပီး ေလ့လာၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။ လူေတြဟာ အာဟာရကို စားမွ အင္အားျဖစ္ၿပီး အသက္ရွင္ႏိုင္ပါ တယ္။ အာဟာရဆိုတာက ျပင္ပအေျခအေန (ျပင္ပ အေၾကာင္းတရား)ပါ။ အာဟာရကိုစားေသာက္လို႔ ခႏၶာကိုယ္အင္အားျပည့္ၿပီး က်န္းမာေရးေကာင္းတာ က အတြင္းအေျခအေန(အတြင္းအေၾကာင္းအရာ)ပါ။ အတြင္းအျပင္ အေျခအေန ႏွစ္မ်ိဳးဆိုတဲ့ အေၾကာင္း တရားေတြ ညီညြတ္ပါမွ က်န္းမာျခင္းဆိုတဲ့ အက်ိဳး တရားကို ရႏိုင္ပါတယ္။

လူေတြဟာ ဘဝမွာအေကာင္းဆံုးကို ျဖစ္ခ်င္ ၿပီး အေကာင္းဆံုးဘဝျဖစ္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနၾကပါတယ္။ ကိုယ့္ဆႏၵနဲ႔ ကိုယ္ႀကိဳက္ရာကို ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရွိပါတယ္။   အဲဒီေရြးခ်ယ္မႈကို ေလ့လာၾကည့္ရင္ အေကာင္းဆံုး ရဲ႕ဆန္႔က်င္ဘက္ အဆိုးဆံုးဆိုတာေတြကိုလည္း သိထားဖို႔ လိုပါတယ္။

လူ႕ဘဝကိုေရာက္လာၿပီး အဆိုးဆံုးျဖစ္တဲ့ အရာကေတာ့ ပ်င္းတာပါပဲ။ ပ်င္းရင္ ဖ်င္းတယ္ဆိုတဲ့ စကားဟာ ေနာက္ဆက္တြဲပါလာေလေတာ့ ပညာ သင္ၾကားရာမွာ၊ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ရာမွာ၊ အသက္ ေမြးဝမ္းေက်ာင္းရာမွာ ပ်င္းေနရင္ ဘာမွ မတိုးတက္ ေတာ့ပါဘူး။ အပ်င္းဓာတ္က ဘဝကို ေမွးမွိန္ သိမ္ငယ္ေစပါတယ္။

ရဟန္းေတာ္ေတြဆိုရင္ အရာရာမွာ ေစာင့္ စည္းတတ္ရပါတယ္။ ဒါဟာ ရဟန္းေတြရဲ႕ အသက္ ပါပဲ။

တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့သူဆိုရင္ အရာရာမွာ စဥ္းစားခ်င့္ခ်ိန္ႏိုင္ဖို႔ အေရးႀကီးလွပါတယ္။ စိတ္ ေနာက္ႏႈတ္ပါ ေျပာလို႔မရႏိုင္ပါဘူး။

ပညာရွိဆိုသူမ်ားကေတာ့ ေဒါသတရားကို ခ်ဳပ္တည္းရပါတယ္။ ဒီလို အားနည္းခ်က္ေတြမရွိမွ တိုးတက္တဲ့ဘဝေတြကို ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္ပါတယ္။

ေကာင္းတဲ့ဘဝေတြကို ပိုင္ဆိုင္ဖို႔ ျမတ္ဗုဒၶ အလိုက် ေလ့လာၾကည့္ရင္ အက်ိဳးမ်ားပါတယ္။ ေလ့လာၿပီးရင္ က်င့္သံုးဖို႔လည္း လိုပါတယ္။

လူေတြဟာ အေကာင္းဆံုးကိုေတာ့ လိုခ်င္ ၾကတယ္။ အေကာင္းဆံုးဘဝကို ထူေထာင္ခ်င္ၾက တာေတြဟာ ဓမၼတာပါပဲ။ အေကာင္းဆံုးကို ျဖစ္ ေအာင္လုပ္မယ္လို႔ေတာ့ လူေတြ ေျပာတတ္ၾကပါ တယ္။ ေျပာတိုင္းေတာ့ မလုပ္ၾကပါဘူး။

ေလာကအလယ္ လူရယ္လို႔ျဖစ္လာသူဟာ စီးပြားရွာတတ္ရပါမယ္။ စီးပြားေရး မေကာင္းရင္ လူ႕ ဘဝမွာ ေအာက္တန္းေရာက္ၾကရပါတယ္။ လူေတြ အတြက္ စီးပြားေရးဟာ အဓိကပဲဆိုတာ ေျပာဖို႔ မလိုပါဘူး။ စီးပြားရွာရာမွာေတာ့ သမၼာအာဇီဝက်တဲ့ အလုပ္မ်ိဳးျဖစ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဘုရားရွင္က  ႏွစ္ဖက္အျမင္ ရွိရမယ္။ စီးပြားေရးမ်က္စိနဲ႔ ဓမၼမ်က္စိ  ရွိဖို႔ ညႊန္ျပပါတယ္။ တစ္မ်ိဳးတည္းျမင္ရင္ တစ္ဖက္ ကန္းျဖစ္ၿပီး ႏွစ္မ်ိဳးလံုး ခ်ိဳ႕တဲ့ရင္ေတာ့ ႏွစ္လံုးကန္း ဘဝ ေရာက္ရပါတယ္။

အျခားေသာ ႏိုင္ငံရပ္ျခားေတြ တိုးတက္ေန ၾကၿပီး မိမိတို႔ႏိုင္ငံသားေတြ ဘာေၾကာင့္ မတိုးတက္ ရတာလဲလို႔ ေလ့လာၾကည့္ဖို႔လိုပါတယ္။ တိုးတက္တဲ့ ႏိုင္ငံသားေတြဟာ အလုပ္ကို ႀကိဳးစားၾကတယ္။ လုပ္ငန္းကြ်မ္းက်င္တယ္။ နည္းပညာ ပညာေကာင္း တယ္။ ဇြဲေကာင္းတယ္ဆိုတာ ေတြ႕ရပါတယ္။

ေနာက္အခ်က္ေတြကေတာ့ အေလအလြင့္ မရွိရေအာင္ ထိန္းသိမ္းတတ္ရတယ္။ ဝင္ေငြထြက္ေငြ ကို မွ်တေစၿပီး စာရင္းဇယား ရွိရပါတယ္။ မိတ္ ေကာင္းေဆြေကာင္း အႀကံေကာင္းÓာဏ္ေကာင္းနဲ႔ အမွီေကာင္းေတြလည္း လိုပါတယ္။ ဒါမွသာ ဘဝမွာ တိုးတက္ျမင့္မားတဲ့ ဓနဥစၥာျပည့္စံုသူ ျဖစ္လာႏိုင္ပါ တယ္။

တကယ္ခ်မ္းသာျြကယ္ဝလာရင္ ဘာလုပ္ မလဲ။ တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္ၿပီး ငါနဲ႔ ငါ့မိသားစု အတြက္ မျဖစ္ေစရပါဘူး။ မိမိပတ္ဝန္းက်င္ၿမိဳ႕ရြာ အသိုင္းအဝိုင္းနဲ႔ အမ်ိဳးဘာသာအတြက္ အသံုးခ်တတ္ ရပါမယ္။ ဒါမွ လူ႕အသိုင္းအဝိုင္းမွာ တန္ဖိုးရွိတဲ့ လူအျဖစ္ အမ်ားက ေလးစားလာမွာပါ။

လူအခ်ိဳဟာ စီးပြားျဖစ္လာရင္ ျြကားဝါခ်င္ ၾကတယ္။ မာနႀကီးလာတတ္တယ္။ ဒါဆိုရင္ လူေတြ ရဲ႕ ရြံရွာမုန္းတီးမႈကို ခံရတတ္ပါတယ္။ ျဖစ္လာတဲ့ စီးပြားဥစၥာဟာ မၿမဲဘူး။ သခၤါရနယ္ပယ္ထဲက ပစၥည္း ေတြပဲ။ မတည္မၿမဲ ပ်က္စီးတတ္တာကို ႏွလံုး သြင္းထားဖို႔ လိုပါတယ္။ ရာထူးက်တာ၊ စီးပြား ပ်က္တာ ေတြ႕ႀကံဳရင္လည္း တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ရွိရပါ တယ္။ ဒါဟာ ျဖစ္တတ္ပ်က္တတ္တဲ့ သဘာဝပဲလို႔ ႏွလံုးသြင္းတတ္ရပါတယ္။

ဒါေတြဟာ ဘဝကို ခ်မ္းသာေစတဲ့နည္းေတြ ပါပဲ။ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါးခ်မ္းသာေအာင္ ေလာကဓံ တရား ရွစ္ပါးျဖစ္တဲ့ အဆိုးေလးပါး၊ အေကာင္းေလး ပါးနဲ႔ ႀကံဳေတြ႕ရင္ မတုန္လႈပ္ဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒီလိုေနတတ္တာကို မဂၤလာရွိတယ္လို႔ ဘုရားရွင္က  မဂၤလသုတ္ေတာ္မွာ မိန္႔ဆိုခဲ့ပါတယ္။

လူ႕ဘဝေရာက္လာသူ ဗုဒၶဘာသာဝင္တစ္ ေယာက္အတြက္ ကံေကာင္းျခင္းေတြက ေစာင့္ေနပါ တယ္။ ဘုရားရွင္ဟာ ဘဝရဲ႕ ႀကီးပြားေၾကာင္းေတြကို သဘာဝ က်က် ညႊန္ျပေတာ္မူသလို ေနာက္ဆံုးနိဂံုး မွာ မဂၢင္လမ္းေၾကာင္းေပၚကို တင္ေပးေတာ္မူပါ တယ္။ အဲဒီလမ္းေၾကာင္းဟာ ဘဝရဲ႕ဆင္းရဲျခင္းေတြ က လြတ္ေျမာက္ေစတဲ့ လမ္းေၾကာင္းပါပဲ။ အၿပီးတိုင္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းၿပီး အပါယ္ေဘး ကင္းေဝးေစေၾကာင္းကို ေဟာေဖာ္ညႊန္ျပထားပါတယ္။

ဘဝကို တည္ေဆာက္ရာမွာ ေလ့က်င့္ပ်ိဳး ေထာင္ယူဖို႔ လိုပါတယ္။ အတြင္းအျပင္ စြမ္းအားႏွစ္ ခု မွ်တေနတဲ့လူဟာ ႏွစ္သက္ဖြယ္ဘဝမ်ိဳးကို ရေနပါ တယ္။ ေနာက္တစ္ဆင့္တတ္ၿပီး ကိုယ္၊ ႏႈတ္၊ စိတ္ သံုးပါးကို ေစာင့္ဆည္းဖို႔လိုေၾကာင္း ညႊန္ျပပါတယ္။ ဒါကို သီလလို႔ေခၚပါတယ္။ လူေတြဟာ အျပစ္ကင္း ေအာင္ သီလလံုၿခံဳရပါတယ္။ လူ႕စည္းကမ္းေတြကို မေဖာက္ဖ်က္ရပါဘူး။ သီလလံုၿခံဳရင္ အျပစ္ကင္းၿပီး  စိတ္ခ်မ္းသာပါတယ္။ ခ်မ္းသာေနတဲ့ စိတ္မွသာ မဂၢင္အက်င့္ကို က်င့္ႏိုင္ပါတယ္။ မဂၢင္အက်င့္ဆိုလို႔ ပုထုဇဥ္ေတြက ေၾကာက္ရြံ႕ေနတတ္ပါတယ္။ တရား အားထုတ္တာကို တီဆားနဲ႔ေတြ႕သလိုျဖစ္တတ္တယ္။ တရားအားထုတ္တယ္ဆိုတာ အရွင္းဆံုး ေျပာရရင္ လိုအင္ဆႏၵေတြကို တစ္စတစ္စ စြန္႔လႊတ္တာကို ေခၚတာပါ။

ဥပမာေျပာရရင္ ထြက္ေလဝင္ေလ(အာနာပါ န)ကို စတင္ေလ့က်င့္ရပါတယ္။ ထြက္ေလဝင္ေလကို စိတ္နဲ႔ျမင္ေအာင္ ၾကည့္ႏိုင္ရင္ တည္ၿငိမ္တဲ့သမာဓိ ကိုရပါတယ္။ ဇြဲနဲ႔ ေလ့က်င့္ရင္ ထြက္ေလဝင္ေလ ရဲ႕ မၿမဲပံုကို သိလာပါတယ္။ ဝင္သြားတဲ့ေလဟာ ေပ်ာက္ဆံုးသြားၿပီး ေနာက္ေလသစ္ကို ထပ္႐ွဴရပါ တယ္။ ထြက္တဲ့ေလဟာလည္း ေပ်ာက္ဆံုးသြားၿပီး ေနာက္ ေလသစ္ကို ထပ္႐ွဴရပါတယ္။ ဒါဟာ မၿမဲ မွန္း သိတာပါပဲ။ မၿမဲျခင္းကို သိတာဟာ အနိစၥ တရားကို သိတာပါပဲ။ အနိစၥသေဘာကို ဆင္ျခင္ဖန္ မ်ားလာေတာ့ တြယ္တာမႈေတြ ေလ်ာ့ပါးလာႏိုင္ပါ တယ္။ အမွန္တရားကို သိျမင္လာႏိုင္ၿပီး ေလာကဓံ တရားကို မတုန္မလႈပ္ ခံႏိုင္ရည္ရွိပါတယ္။

ဘဝမွာ အေကာင္းဆံုး ရွင္သန္ေနထိုင္ႏိုင္ဖို႔ ကေတာ့ ဗုဒၶဘုရားရွင္ရဲ႕ ဓမၼရင္ခြင္မွာ မဂၢင္အက်င့္ ကို က်င့္ဖို႔ပါပဲ။ ဗုဒၶဘာသာဝင္တစ္ေယာက္ရဲ႕ နိဂံုး ဆုေတာင္းဟာ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ကို ေရာက္လြယ္၊ ရ လြယ္ရပါလို၏ ဆိုတာပါပဲ။ စိတ္ပါသည္ျဖစ္ေစ၊ မပါသည္ျဖစ္ေစ ဒီဆုေတာင္းနဲ႔ နိဂံုးခ်ဳပ္ေနၾကပါ။ တကယ္ေတာ့ နိဗၺာန္ေရာက္ဖို႔ လမ္းမွန္ကို ေလွ်ာက္ရ ပါတယ္။ လမ္းမွန္တာကို သမၼာဒိ႒ိလို႔ေခၚပါတယ္။ ဒီေနာက္မွာ ေသာတာပန္ဆိုတဲ့ အရိယာႏြယ္ဝင္ျဖစ္ ေအာင္ ႀကိဳးစားရပါတယ္။ ေသာတာပန္ဆိုတာ စီးဆင္းေနတဲ့ ေရအလ်ဥ္လို႔ဆိုပါတယ္။ အဲဒီ ေရအလ်ဥ္ဟာ နိဗၺာန္ကို ဦးတည္ေနတဲ့ ေရအလ်ဥ္ ပါပဲ။ ဒါဆိုရင္ အပါယ္ တံခါးပိတ္ၿပီး ၿငိမ္းေအး ခ်မ္းသာတဲ့ ဘဝကို တကယ္ ပိုင္ဆိုင္ခြင့္ရသြား ပါေတာ့တယ္။

 

ေမတၲာရည္လ်က္

မ်ိဳးတင့္(ေညာင္ေလးပင္)

စာညႊန္း။   ။ ေဒါက္တာနႏၵမာလာ၏ ဘဝမွာ အေကာင္းဆံုး။