မိမိကုိယ္ကုိယ္ အားကုိးဖုိ႔ နည္းလမ္း -မ်ိဳးတင့္(ေညာင္ေလးပင္)-

 

 

 

ကြ်ႏု္ပ္ႏွင့္ ကပၸိယႀကီးဦးျဖဴသီးသည္ ဗုဒၶ ဘာသာတရားေတာ္လာ သိမွတ္ဖြယ္ရာမ်ားကို ေဆြး ေႏြးခဲ့ၾကပါသည္။ ကြ်ႏု္ပ္သည္ ကပၸိယႀကီးဦးျဖဴသီး၏ ေဆြးေႏြးမႈမ်ားေၾကာင့္ အသိဥာဏ္ပြင့္လင္းတိုးတက္ မႈ အထိုက္အေလ်ာက္ ရရွိခဲ့သည္ဟု ထင္ျမင္မိပါ သည္။ တစ္ေန႔သ၌ ဦးျဖဴသီးက –

“ဗုဒၶသာသနာတရားဟာ စိတ္ဓာတ္ခြန္အား ရွိဖို႔ လြတ္လပ္စြာ ေတြးေခၚမႈကို အားေပးတယ္ ေက်ာင္းဆရာရဲ႕” ဟု စကားအစပ်ိဳးကာ –

“လူဆိုတာ လုပ္သင့္တာေတြ လုပ္၊ မလုပ္ သင့္တာေတြကို မလုပ္ရဘူး။ ကိုယ္စိုက္ပ်ိဳးတဲ့သီးႏွံကို ကိုယ္ပဲ ရိတ္သိမ္းရတယ္ဆိုသလို ေကာင္းက်ိဳးျပဳရင္ ေကာင္းမႈကံ ျဖစ္တယ္။ မေကာင္းက်ိဳးျပဳရင္ မေကာင္းမႈကံျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ အေျခခံသေဘာကို လက္ခံမွသာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ တစ္ေယာက္ျဖစ္ႏိုင္ တယ္။ ဒါေပမဲ့ အားငယ္တတ္တဲ့ လူေတြကေတာ့ ကိုယ့္တာဝန္ ကိုယ္မယူခ်င္ၾကဘူး။ ကိုယ္က မေကာင္းတာလုပ္ထားေပမယ့္ ေကာင္းက်ိဳးကိုသာ ခံစားခ်င္ၾကတယ္။ ကိုယ့္အစား တျခားတစ္ေယာက္ ကို ခံေစခ်င္ၾကတယ္။ ဒါဟာ သဘာဝတရားကို ဆန္႔က်င္ တဲ့ အဓမၼဆႏၵပါပဲ”

“ဟုတ္တာေပါ့ ကပၸိ ယႀကီးရယ္ …က်ဳပ္တို႔ ဗုဒၶရွင္ေတာ္က သဘာဝ မက်တဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြကို မေပးပါဘူး …။ အခ်ိဳ႕ေသာ ဘာသာဝင္ေတြေရာ ဗုဒၶဘာသာလို႔ ခံယူ ထားသူေတြေရာဟာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြေပးၿပီး လူ ေတြကို စည္း႐ံုးတတ္ၾကပါတယ္ …၊ မျဖစ္ႏိုင္တဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြကို ေျပာလာၿပီဆိုရင္ လိမ္ေတာ့ မယ္ဆိုတဲ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ သိထားဖို႔လိုတယ္ဗ်”

“ဟုတ္တာေပါ့ဗ်ာ … ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္အတု ဆိုတာ ငါးစာနဲ႔တူပါသတဲ့။ ငါဟာ ငါးစာကို ဟပ္ လိုက္မိတာနဲ႔ သူ႕ရဲ႕ဘဝလြတ္ေျမာက္ေရးက ဆံုး႐ံႈး သြားရပါတယ္။ က်ဳပ္တို႔ရဲ႕ ဘုရားရွင္ဟာ ေမွ်ာ္လင့္ ခ်က္ အတုကို ဘယ္ေတာ့မွ မေပးဘူးဗ်။ ကိုယ့္ ဘာသာ လြတ္လပ္စြာ ေတြးေခၚတည္ေဆာက္ဖို႔ကို သာ ညႊန္ျပေတာ္မူခဲ့တာဗ်။ လြတ္လပ္မႈကို တည္ ေဆာက္ ေတြးေခၚပံုနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျမတ္ဗုဒၶနဲ႔ ဥပါလိသူၾကြယ္ ေတြ႕ဆံုခန္းကို ဗဟုသုတ အျဖစ္ ေျပာျပမယ္ဗ်”

“နာယူပါရေစ ခင္ဗ်ာ”

“ဗုဒၶေခတ္က အလြန္ျြကယ္ဝထင္ရွားတဲ့ ဥပါလိဆိုတဲ့ သူေဌးႀကီးတစ္ေယာက္ ရွိခဲ့တယ္ဗ်။ သူဟာ နိဂဏၭနာဋပုတၲဆိုတဲ့ ဆရာႀကီးရဲ႕ တပည့္ ပါ။ အဲဒီေခတ္က ဝါဒအမ်ိဳးမ်ိဳးေတြ ထြန္းကားခဲ့တယ္ ဗ်။ သူႏိုင္ကိုယ္ႏိုင္ ဝါဒၿပိဳင္ပြဲႀကီးေတြလည္း လုပ္ခဲ့ၾက တယ္ဗ်။ ဥပါလိဟာ သူ႕ရဲ႕ဆရာႀကီးရဲ႕ ညႊန္ျပသြန္ သင္မႈနဲ႔ ျမတ္ဗုဒၶကို ဝါဒၿပိဳင္ဖို႔ လာေရာက္ေတြ႕ဆံု ခဲ့တယ္ဗ်။ လိုရင္းေျပာရရင္ ဥပါလိေမးသမွ်ကို ျမတ္ ဗုဒၶက သဘာဝက်က် ေျဖဆိုေတာ္မူခဲ့တယ္။ ဥပါလိ ဟာ အသိဥာဏ္ရွိသူျဖစ္ေလေတာ့ ဘုရားရွင္ကို တစ္ ထိုင္တည္းနဲ႔ပဲ ၾကည္ညိဳလက္ခံသြားပါတယ္။ “တပည့္ေတာ္ကို ရတနာသံုးပါးအား ၾကည္ညိဳဆည္း ကပ္ကိုးကြယ္သူရယ္လို႔ မွတ္ေတာ္မူပါ ဘုရား”လို႔ ေလွ်ာက္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက –

“သင္ကဲ့သို႔ ထင္ရွားတဲ့လူဟာ စဥ္းစဥ္းစားစား လုပ္တာေကာင္းပါတယ္”လို႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။

“ဒီစကားဟာ ဥပါလိအတြက္ အေတာ္ကို ထူးဆန္းေနတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ သူ႕လို သူ ၾကြယ္တစ္ေယာက္ကို တျခားေသာ ဂိုဏ္းဆရာႀကီး ေတြက တပည့္ခံဖို႔ ဦးစားေပးစည္း႐ံုးေနခ်ိန္မွာ ဘုရားရွင္က ခ်င့္ခ်င့္ခ်ိန္ခ်ိန္လုပ္ဖို႔ မိန္႔ေတာ္မူလိုက္လို႔ ပါပဲ။ ဥပါလိဟာ ဒုတိယအႀကိမ္ ရတနာသံုးပါးကို ကိုးကြယ္သူအျဖစ္ မွတ္ေတာ္မူလိုက္ပါလို႔ ထပ္ၿပီး ေလွ်ာက္ထားခဲ့ပါတယ္ဗ်။ အဲဒီေတာ့ ဘုရားရွင္က “သင့္အိမ္မွာ  နိဂဏၭေတြအတြက္ လမ္းေလးခြမွာ တူးထားတဲ့ ေရတြင္းလိုပါပဲ။ သင့္ထံမွာ နိဂ႑ေတြ ဟာ အခ်ိန္မေရြး ဝင္ထြက္အလွဴခံေနတာပါ။ သင္ ဟာ ရတနာ သံုးပါးကို ကိုးကြယ္သူျဖစ္လာခဲ့ရင္ လည္း နိဂ႑ေတြကို အရင္ကလိုပဲ လွဴသင့္ပါ တယ္”လို႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ ဒီအခါမွာ ဥပါလိက-

“အရွင္ဘုရား …တပည့္ေတာ္ၾကားထားတဲ့ စကားနဲ႔ အရွင္ဘုရားမိန္႔ေတာ္မူခ်က္ဟာ တျခားစီ ျဖစ္ေနပါတယ္။ တပည့္ေတာ္ၾကားထားတာက ဘုရား ရွင္ဟာ ငါဘုရားကို လွဴတာျမတ္တယ္။ ငါတပည့္ သံဃာေတာ္မ်ားကို လွဴသာတာျမတ္တယ္လို႔ပဲ ေျပာ သံၾကားဖူးပါတယ္။ အရွင္ဘုရား ကိုယ္ေတာ္တိုင္က နိဂ႑ေတြကိုလည္း လွဴသင့္ပါတယ္ဆိုေတာ့ တပည့္ ေတာ္ၾကားထားတာနဲ႔ တျခားစီျဖစ္ေနပါတယ္ဘုရား။ နိဂ႑ေတြကို လွဴဖို႔ တပည့္ေတာ္သိပါတယ္လို႔ ေလွ်ာက္ထားၿပီး တတိယအႀကိမ္ တပည့္ေတာ္ကို ရတနာသံုးပါးဆည္းကပ္သူလို႔ အသိအမွတ္ျပဳပါလို႔ ထပ္မံေလွ်ာက္ထားပါတယ္။ ေနာက္တစ္ေန႔မွာ သံဃာနဲ႔အကြ ဆြမ္းစားျြကပါလို႔လည္း ေလွ်ာက္ထား ခဲ့တယ္ဗ်”

“ဒီအေၾကာင္းအရာကို ေလ့လာၾကည့္ရင္ ဘုရားရွင္ဟာ သူေ႒းသူၾကြယ္ေတြကို တပည့္ဒကာ ျဖစ္လာေအာင္ စည္း႐ံုးတဲ့သေဘာမ်ိဳးမရွိဘူး။ တရား ေတာ္ကို သေဘာပါက္ေအာင္သာ ေဟာေတာ္မူတာ သာ လိုရင္းပဲဆိုတာ ေတြ႕ရတာေပါ့ ကပၸိယႀကီးရယ္” ဟု ကြ်ႏု္ပ္က ေထာက္ခံေဆြးေႏြးခဲ့ပါသည္။

“ဟုတ္တာေပါ့ဗ်ာ။ ဥပါလိလို ထင္ရွားတဲ့ သူၾကြယ္ႀကီးက ရတနာသံုးပါးကို ကိုးကြယ္သူအျဖစ္ ေလွ်ာက္ထားတာကို စဥ္းစဥ္းစားစားလုပ္ပါဦးလို႔ မိန္႔ ေတာ္မူတာကို ေသေသခ်ာခ်ာ ေတြးၾကည့္သင့္တယ္ ဗ်။ တပည့္ေတြ မ်ားလာဖို႔ဂုဏ္ႀကီးရွင္ေတြနဲ႔ ဝိုင္းဝိုင္း လည္ေနဖို႔ လံုးဝ ဦးစားမေပးဘူး။ တရားကိုသိေအာင္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေတြးေခၚဖို႔ကိုသာ လမ္းဖြင့္ထား တယ္ဆိုတာ ရွင္းေနတယ္ဗ်”

“ဟုတ္တယ္။ ရတနာသံုးပါးကို ကိုးကြယ္သူ  ျဖစ္ရင္ေတာင္ နိဂဏၭေတြကို လွဴဒါန္းဖို႔မိန္႔ေတာ္မူ တယ္ မဟုတ္လား။ ဒါဟာ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ႀကီးမားတဲ့ မဟာက႐ုဏာစိတ္ပဲေပါ့ေနာ္”

“ဟုတ္တယ္ဗ်ိဳ႕။ စိတ္သေဘာထားျပည့္ဝတဲ့ သူမွသာ ဒီလိုက႐ုဏာစိတ္မ်ိဳးကိုထားႏိုင္ၾကတာေနာ္။ မျပည့္ဝတဲ့လူေတြကေတာ့ ဘယ္ေလာက္ပဲရရ နည္း ေသးတယ္လို႔ပဲ ထင္ၾကတာေလ။ တစ္ကိုယ္ေကာင္း ဆန္တဲ့လူေတြ ငါ့အတြက္ကိုသာ အဓိကထားသူေတြ ဟာ မျပည့္ဝတဲ့သူေတြ လြတ္လပ္တဲ့စိတ္ထားမရွိသူ ေတြပါပဲဗ်ာ”

“ဥပါလိသူၾကြယ္ ဘုရားရွင္မိန္႔ေတာ္မူတာ ကို ေထာက္ၿပီး “အတၲေနာနာေထာ” မိမိသည္သာ လွ်င္ မိမိရဲ႕ကိုးကြယ္ရာပဲဆိုတာကို ဆက္စပ္စဥ္းစား မိတယ္ဗ်။ စိတ္ဓာတ္ခြန္အားရွိသူ၊ ႏွလံုးလွသူ၊ လြတ္ လပ္တဲ့ စိတ္ဓာတ္ကို ပိုင္ဆိုင္သူေတြဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ ကို ယံုၾကည္တယ္ဗ်။ မိမိကိုယ္ကို ေကာင္းစြာ ဆံုးမ ထားမွလည္း မိမိသည္သာ မိမိရဲ႕ကိုးကြယ္ရာ ျဖစ္ႏိုင္ တာေပါ့ဗ်”

“အျခားတစ္ပါးေသာ ဘုရားရွင္ေတြကေတာ့ ‘ငါ့ကို ကိုးကြယ္ၾက၊ ငါဟာသင္တို႔ကို ကယ္တင္ဖို႔ လာတာ’လို႔ ေျပာေနၾကခ်ိန္မွာ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ကေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုသာ ကိုးကြယ္ၾက၊ အျခားေသာ ကိုး ကြယ္ အားထားစရာ ဘာမွမရွိဘူးလို႔ လြတ္လပ္ပြင့္ လင္း၊ ရဲတင္းတဲ့မိန္႔ခြန္းေတာ္ကို အံ့မခန္းစရာ မိန္႔ ေတာ္မူခဲ့တာဗ်။ ဒီညႊန္ၾကားလမ္းျပမႈကို က်ဳပ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာမွာသာ ေတြ႕ႏိုင္တယ္ ေက်ာင္းဆရာရဲ႕”

“ဟုတ္တယ္ ကပၸိယႀကီးေရ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ယံုၾကည္ဖို႔ဆိုတဲ့စကားကို အျမန္အားျဖင့္ စဥ္းစားရင္ ‘ကိုယ့္ကိုယ္ကို အထင္မေသးနဲ႔’လို႔အဓိပၸာယ္ရတာ ေပါ့ဗ်ာ။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အထင္ေသးေနရင္ ကိုယ့္ ကိုယ္ကို ဘယ္ယံုေတာ့မလဲ ဘယ္လိုအားကိုးေတာ့ မလဲဗ်ာ။ သူမ်ားႏွာေခါင္းေပါက္နဲ႔ အသက္႐ွဴရတဲ့ ဘဝမ်ိဳး ေရာက္သြားေတာ့မွာေပါ့”

“ဒါေၾကာင့္ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက တပည့္ဒကာ၊ ဒါယိကာမေတြကို သူမ်ားပါးစပ္ဖ်ား လမ္းမဆံုးေစနဲ႔လို႔ ဆိုဆံုးမေတာ္မူတာေပါ့ဗ်ာ’’

“အမွန္ေတာ့ အေျခအေနကိုၾကည့္ၿပီး မီးစင္ ၾကည့္ ကရတယ္ဆိုတဲ့ စကားဟာ ေလာကီသေဘာ အရေတာ့ မွန္ခ်င္မွန္မွာေပါ့ဗ်ာ။ အေျခအေနေနာက္ ကိုလိုက္ၿပီး ဆံုးျဖတ္တာထက္ ကိုယ္ကအေျခအေန ေကာင္းျဖစ္လာေအာင္ ဖန္တီးတည္ေဆာက္ၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကို ဆံုးမရမွာဗ်။ ဘဝလြတ္ေျမာက္မႈတို႔ စိတ္ခ်မ္းသာမႈတို႔ဆိုတာ ကိုယ့္ရဲ႕ အေကာင္းဆံုး စိတ္ဓာတ္ကို အသံုးခ်ၿပီး အေကာင္းဆံုး အရည္ အခ်င္းကို အသံုးျပဳႏိုင္မွ ရႏိုင္တာဗ်”

“ဟုတ္တာေပါ့ဗ်ာ … တရားဓမၼကိုက်င့္သံုး သူဟာ လြတ္လပ္တဲ့စိတ္နဲ႔ မွန္ကန္တဲ့ဥာဏ္အျမင္ရွိရ မယ္။ ႐ိုးသားရမယ္ေပါ့ဗ်ာ။ မ႐ိုးမသားနဲ႔အေခ်ာင္ တိုးတက္ႀကီးပြားခ်င္ရင္ေတာ့ တရားမရွာပါနဲ႔ဗ်ာ။ ခ႐ိုနီႀကီးျဖစ္ေအာင္ ေလာဘျမစ္ပင္လယ္ႀကီးထဲမွာ ကူးေပေတာ့ဗ်ိဳ႕ ဟဲ ဟဲ”

“အို ကပၸိယႀကီးရယ္ …တရားဓမၼဝိုင္းမွာ စိန္ေကာင္းေက်ာက္ေကာင္း ေရာင္းဝယ္တုန္း ေဆး႐ိုး သည္ မပါနဲ႔ဆိုသလို ခ႐ိုနီေတြ၊ ခ႐ိုစိမ္းေတြ ထည့္ မေျပာပါနဲ႔ဗ်ာ”

“ဟုတ္ကဲ့ပါ ေက်ာင္းဆရာရယ္ … ေထ့လံုး ေငါ့လံုးေတြကို ေျပာတတ္တဲ့ အက်င့္ဆိုးေၾကာင့္ ဒီလိုသံုးစြဲမိတာကို ခြင့္လႊတ္ပါဗ်ာ။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ဆံုးမတဲ့နည္းကို ဘုရားရွင္က နည္းလမ္းေပးေတာ္မူ ၿပီးသားပါဗ်ာ။ က်ဳပ္တို႔ကသာ မလိုက္နာၾကတာပါ”

“ဟာ ကပၸိယႀကီးကလည္း စကားထာဝွက္ သလိုလုပ္ေနပါၿပီေကာ။ အဲ့ဒီဆံုးမေတာ္မူထားတာ ေလးကို ေျပာျပဦးမွာေပါ့ဗ်ာ”

“ဆံုးမတဲ့နည္းက လြယ္လြန္းပါတယ္ဗ်ာ။ က်ဳပ္တို႔ကသာ မလိုက္နာႏိုင္ၾကတာပါ။ ဘုရားရွင္က ‘ကိုယ့္စိတ္ကို ကိုယ္အမွန္အတိုင္းသိေနပါ’လို႔ လိုရင္းကို ညႊန္ျပထားတာပါဗ်ာ။ အမွန္အတိုင္းသိေန ေတာ့ မေကာင္းတာမလုပ္ဘူးေပါ့ဗ်ာ။ ေကာင္းတာ ပဲ လုပ္ေတာ့မွာေပါ့ မဟုတ္ဘူးလား”

“ဟုတ္ေတာ့ဟုတ္တယ္ မရွင္းသလိုပဲဗ်”

“ကဲဗ်ာ ရွင္းရွင္းေလးေျပာမယ္ဗ်ာ။ ကိုယ့္ စိတ္ကို ကိုယ္သိေနတာဟာ သတိပ႒ာန္တရားေတာ္ ႀကီးပဲေလဗ်ာ။ စိတၲာႏုပႆနာ မဟုတ္လားဗ်ာ။ ေက်ာင္းဆရာက ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ေျပာမွ သေဘာေပါက္ပံုရတယ္ေနာ္”

“ဟုတ္ပဗ်ာ။ ကိုယ့္စိတ္ကို ကိုယ္အမွန္အ တိုင္း ႐ိုး႐ိုးေလးနဲ႔သိေနေအာင္ သတိကပ္ထားႏိုင္ရင္ စိတ္ဟာ ေကာင္းတဲ့ဘက္မွာ အၿမဲေရာက္ေနတာေပါ့ ေနာ္”

“သာဓုဗ်ာ သာဓု သာဓု။ ဒါဟာလြတ္လပ္စြာ သိျခင္းရဲ႕ နိဒါန္းပဲေပါ့ဗ်ာ။ တစ္နည္းေျပာရရင္ မိမိ ကိုယ္ကို အားကိုးဖို႔နည္းလမ္းလို႔ဆိုရမွာေပါ့ဗ်ာ”ဟု ေျပာျပခဲ့ပါသတည္း။

 

ေမတၲာရည္လ်က္

မ်ိဳးတင့္(ေညာင္ေလးပင္)

စာကိုး။ ။ လြတ္လပ္တဲ့စိတ္(ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတိက)