ဓမၼအစြမ္း ပဌာန္း ၂၄ ပစၥည္း အင္းျမတ္အစီအရင္

အလွဴေတာ္မဂၤလာပြဲႀကီးကား ေအာင္ျမင္စြာ   ၿပီးဆံုးသြားပါေလၿပီ။ အလွဴမဂၤလာေတာ္ႀကီး ၿပီးစီး သြားေလၿပီမို႔ အလွဴဒါယကာ၊ ဒါယိကာမႀကီးမ်ား ေရာ အလွဴေတာ္ပြဲလာ မင္းပရိသတ္ဧည့္သည္ေတာ္ အေပါင္းတို႔လည္း ျပန္သြားကုန္ၾကပါေလၿပီ။ သို႔ ေသာ္မျပန္ၾကေသးဘဲ က်န္ေနရစ္ခဲ့ၾကသူမ်ားလည္း ရွိေနပါေသးသည္။ ထိုက်န္ေနရစ္သူမ်ားကား သာသနာပိုင္ ဆရာေတာ္ႀကီး ဦးေသယ်ႏွင့္ အျခား ဆရာေတာ္မေထရ္ သံဃာေတာ္မ်ားအားလံုး၏ အၾကည့္မ်ားက ေအာင္ေျမသာစံေက်ာင္းထိုင္ ဆရာ ေတာ္ထံ စုၿပံဳက်ေရာက္ေနၾကပါသည္။ ယေန႔ျပဳ လုပ္ခဲ့ေသာ အလွဴေတာ္မဂၤလာႀကီးသည္ ဤေအာင္ ေျမသာစံေက်ာင္းတြင္ က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ အလွဴ ေတာ္ႀကီးျဖစ္၏။ သို႔အားေလ်ာ္စြာ ယေန႔အဖို႔ ဤအလွဴမဂၤလာ၏ အဓိကဇာတ္ေဆာင္၊ အက်ိဳး ေဆာင္ ဆရာေတာ္သည္ ဤေအာင္ေျမသာစံ ေက်ာင္းႀကီးရွင္ ဆရာေတာ္သာ ျဖစ္ပါေခ်သည္။ ပံုမွန္အားျဖင့္ အလွဴေတာ္မဂၤလာတစ္ခု၌ေရစက္ခ်၊ အမွ်ေပးေဝျခင္းဟူေသာ အလွဴေအာင္ပြဲ၏ ေနာက္ ဆံုး အစီအစဥ္ ၿပီးဆံုးသြားပါက ဆရာေတာ္၊ သံဃာ ေတာ္မ်ားက လူပရိသတ္တို႔ထက္ အရင္ျပန္ျြကေလ စၿမဲ။ သို႔ေသာ္ အေၾကာင္းမည္သို႔ရွိေလသည္ဟုမသိ၊  သာသနာပိုင္ ဦးစီးဆရာေတာ္ႏွင့္ မေထရ္ႀကီးမ်ား ယခုထိ ျပန္ၾကြျခင္းမရွိၾကေသး။ အလွဴဒါယကာ ဒါယိကာမႏွင့္ မင္းပရိသတ္ အလွဴပြဲလာ ေရႊဧည့္ သည္ အေပါင္းတို႔ကမူ တစ္ေယာက္တေလမွ် မရွိ ၾကေတာ့။ အားလံုး မိမိတို႔၏ ေနရာ ႒ာနအသီးသီးသို႔ ျပန္ကုန္ၾကပါေလၿပီ။ ယခုက်န္ေနရစ္ခဲ့ၾကေသာ သံဃာထုမွာ ေအာင္ေျမသာစံ ေက်ာင္းထိုင္ႀကီးကို ထိုသို႔ ဝိုင္းၾကည့္ေနေလျငား တစ္ပါးတေလကမွ် ႏႈတ္ျမြက္စကား တစ္ခြန္းမွ်မဟၾက။ သို႔ေသာ္ သူတို႔ ၏ ဟန္အမူအရာမ်ားကျဖင့္ အံ့ဩဟန္ ေပါက္ေန ၾကသလို တစ္စံုတစ္ရာကိုလည္း ေျပာခ်င္ေနၾကပံု ျဖင့္ ပါးစပ္တစ္ျပင္ျပင္လည္း ျဖစ္ေနၾကပါသည္။ သို႔တေစ မည္သည့္သံဃာေတာ္ မေထရ္ႀကီးမ်ား ထံကမွ စကားတစ္ခြန္း မထြက္ခဲ့။ ေျပာရေကာင္းႏိုး၊ မေျပာရေကာင္းႏိုးျဖင့္ ေဝခြဲမရ ဒြိဟျဖစ္ေနၾကေလ ေရာ့ထင္။ သို႔အားလံုးက ဝိုင္းအာ႐ံုစိုက္ေနေသာ္ လည္း ေအာင္ေျမသာစံေက်ာင္းႀကီးရွင္ ဆရာေတာ္ ကမူ ဘာမွမသိ၊ သတိမထားမိဟန္ျဖင့္ ဣေျႏၵရရပင္။ ထိုသို႔ဦးစြာ စကားစလိုက္ၿပီး တိတ္ဆိတ္ျခင္းကို ၿဖိဳခြင္းလိုက္သူေတာ့ သာသနာ့ပိုင္  ဆရာေတာ္ႀကီး ဦးေဥယ်ပါေပ။

“အဟမ္း ဒီမွာကိုဗုဓ္ရဲ႕ အျခားအခ်ိန္ေတြမွာ ေတာ့ ထားလိုက္ပါေတာ့ေလ။ ဒါေပမဲ့ ဒီေန႔လိုမ်ိဳး ဒကာႀကီး ဘုရင္မင္းျမတ္နဲ႔ ဒကာမမိဖုရားႀကီးတို႔ ရဲ႕သားေတာ္ သမီးေတာ္ေတြကို ရဟန္းခံရွင္ျပဳ နားသ အလွဴေတာ္မဂၤလာပြဲႀကီးမ်ိဳးမွာေတာ့ ကိုယ္ေတာ့္ အေနနဲ႔ ဒီေအာင္ေျမသာစံ ေက်ာင္းတိုက္ႀကီးရဲ႕ ဒါယကာ၊ ဒါယိကာမေတြလည္းျဖစ္ အရွင္ဘုရားရဲ႕ ပစၥည္းေလးပါး ဒါယကာေတြလည္းျဖစ္တဲ့ ဒီဘုရင္ နဲ႔မိဖုရား၊ မင္းညီမင္းသား၊ မွဴးမတ္၊ ဗိုလ္ပါ၊ တပည့္ ဒကာမေတြကို အလွဴႀကီးနဲ႔ လိုက္ေလ်ာညီေထြတဲ့ ႀကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္တဲ့ တရားထူးေတြကို ေဝေဝဆာ ဆာနဲ႔ စကားလကၤာတန္ဆာေတြဆင္ၿပီး ခ်ီးျမႇင့္ေပး     ခဲ့လိမ့္မယ္လို႔ တပည့္ေတာ္ေကာ ေဟာဒီ သံဃာ ပရိသတ္ေတြကပါ ထင္ေနမိခဲ့ၾကတယ္။ သို႔ေပမယ့္ ယခု ကိုယ္ေတာ္လုပ္လိုက္တာက …”

သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္သည္ စကားေခတၱ ငံ့လင့္၍ ထိုေအာင္ေျမသာစံ ေက်ာင္းႀကီးရွင္ ဆရာ ေတာ္ ဦးဗုဓ္ကို အကဲခတ္သလိုၾကည့္လိုက္သည္။ ဆရာေတာ္ ဦးဗုဓ္ဆိုသည္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံေထရဝါဒ ဗုဒၶသာသနာသမိုင္း၌ “ဗုဓ္စ၊ ဗုဓ္လယ္၊ ဗုဓ္ဆံုး” ဟူ၍ ဆိုထံုးေတာ္ဝင္ သံဃာေတာ္ မေထရ္ရွင္ျမတ္ တစ္ပါးျဖစ္ပါသည္။ ဗုဓ္စဟူသည္ ဗုဒၶျမတ္စြာ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ဗုဓ္လယ္ ဟူသည္ကား ရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသျဖစ္ၿပီး ဗုဓ္ဆံုး ဟူသည္ကား ကုန္းေဘာင္ေခတ္ ဘႀကီးေတာ္မင္း ႏွင့္နန္းမဖိဖုရားေခါင္ႀကီးမယ္ႏုတို႔ ေဆာက္လုပ္လွဴ ဒါန္းအပ္ေသာ အဝၿမိဳ႕ ေအာင္ေျမသာစံေက်ာင္း ေတာ္ႀကီး၏ ဦးစီးပဓာန နာယက ဆရာေတာ္ႀကီး ျဖစ္သည့္ အ႒မေညာင္ကန္ဆရာေတာ္ အရွင္စကၠိႏၵ ဟူေသာ ဘြဲ႕အမည္ရွိခဲ့ေသာ္လည္း ဤသာသနာ ေတာ္၌ ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္ဟူေသာ အႏြတအမည္ျဖင့္ ထင္ရွား ေက်ာ္ၾကားခဲ့သည့္ မေထရ္ျမတ္ႀကီးတစ္ပါး ျဖစ္ပါေခ်သည္။ ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္ကား ေလာကီ ေရးရာကိစၥမ်ား၊ လူမႈေရးေလာကဝတ္ စသည္မ်ား ကိုလည္း လံုးဝမငဲ့၊ ထည့္တြက္စဥ္းစားျခင္း အလ်ဥ္း မရွိ။ သာသနာေတာ္အတြက္ကိုသာ သူ႕ဘဝ၊ သူ႕ အသက္ကို လံုးဝအပ္ႏွင္း ျမႇဳပ္ႏွံထားသူသာ ျဖစ္ပါ ေခ်သည္။ ေလာကီေရး လူမႈေရးတို႔ႏွင့္ ပတ္သက္ လာလွ်င္ အဖကိုလည္း မငဲ့၊ အမိကိုလည္း လွည့္ မၾကည့္၊ အမိ ကြယ္လြန္သည့္နာေရးကိုပင္ မလိုက္ ခဲ့ေခ်။ လူမႈေရး ေလာကဝတ္ဆိုင္ရာကိစၥမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္လာလွ်င္ကား အျခားသူမ်ားကို မဆိုထား ဘိ၊ ေက်ာင္းဒကာမ်ားျဖစ္သည့္အျပင္ တိုင္းျပည္ အုပ္ခ်ဳပ္ မင္းလုပ္ေနေသာ မင္း၊ မိဖုရားတို႔ကိုပင္ မ်က္ႏွာသာမေပး။ အေရးတယူမလုပ္ခဲ့။ ပရိယတၲိ စာၾကည့္ မပ်က္၊ စာၾကည့္ မဖ်က္ခဲ့ေခ်။ ထို႔အျပင္ သာမန္အရပ္သူ အရပ္သား ဒါယကာ၊ ဒါယိကာမ မ်ား၏ အလွဴမ်ား၌ပင္ တရားမ်ားမ်ား မေပး။ ငါးပါး သီလေပးၿပီးလွ်င္ ေရစက္ခ်ခိုင္းပါေတာ့သည္။ ဤမွ် ျပတ္သား၍ သာသနာအေရးကိစၥမ်ားမွတစ္ပါး အျခား ဘာအပိုအလုပ္မွ အေလးမထား၊ ဂ႐ုမစိုက္ မည္သည့္မ်က္ႏွာမွမလိုက္၊ ခပ္ျပတ္ျပတ္ေျပာဆို တတ္ေလသည္ကို သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္ႀကီးႏွင့္ ဒကာ ဘုရင္မင္းျမတ္တို႔ နားလည္မႈရွိခဲ့ၾကပါသည္။

သို႔တေစ ဤေန႔ ဤရက္ကဲ့သို႔ေသာ ေက်ာင္း ဒကာမ်ားလည္းျဖစ္၊ မင္းမိဖုရားတို႔လည္း ျဖစ္ေတာ္ မူေသာ ဘႀကီးေတာ္မင္းႏွင့္ နန္းမေတာ္ မိဖုရားႀကီး မယ္ႏုတို႔၏ ရဟန္းခံ၊ ရွင္ျပဳ၊ နားသ ႀကီးက်ယ္ ခမ္းနားလွသည့္ အလွဴေတာ္မဂၤလာပြဲႀကီး၌မူ ပရိ ယတၲိစာေပ၌ ကြ်မ္းက်င္ႏွံ႔စပ္ အတတ္ႀကီးတတ္ ေတာ္မူသည့္ ကဝိအေမာ္ တစ္ပါးျဖစ္ေတာ္မူသည့္ အားေလ်ာ္စြာ ဦးဗုဓ္မူ၊ ဓမၼစၾကာနိႆယမူ ဟူ၍ယခု ထိထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားေနေသာ တရားစာေပမွအစျပဳ ၍ က်မ္းစာေပ အျဖာျဖာတို႔ကို စီရင္ျပဳစုေတာ္မူစြမ္း ရွိသည့္ အေက်ာ္ေဇယ် မေထရ္ျမတ္ႀကီးတစ္ပါး အေနျဖင့္ ထူးျမတ္သည့္တရားေတာ္ျမတ္ႀကီးမ်ားကို ဥပမာ ဥပေမ အေထြေထြ အျဖာျဖာ ေဝေဝဆာဆာ ျဖင့္ အလကၤာဂုဏ္ေျမာက္ ခ်ီးေျမႇာက္ေဟာၾကားေပ လိမ့္မည္ဟု ၾကြလာေသာ မင္းပရိသတ္အေပါင္း တို႔သာမက အလွဴပြဲသို႔ အပင့္ခံ သံဃာမေထရ္ႀကီး၊ မေထရ္ငယ္အသြယ္သြယ္တို႔လည္း ေမွ်ာ္လင့္ထင္ မွတ္ခဲ့ၾကပါေလသည္။ သို႔ေသာ္ အားလံုး၏ အထင္ ႏွင့္အျမင္ ပါစင္ေအာင္လြဲမွန္းသိၾကရေလေသာအခါ ကား ထံုးစံအတိုင္း အားလံုးကန္ေတာ့ၾကၿပီးေနာက္ ငါးပါးသီလေပးၿပီးေနာက္တြင္ကား ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္ သည္ တရားစကား အျခားမေဟာၾကားေတာ့ဘဲ”]ေဟတုပစၥေယာ၊ အရမၼဏပစၥေယာ၊ အဓိပတိပစၥ ေယာ၊ ….အဝိကတပစၥေယာတိ”ဟူ၍ပ႒ာန္းပစၥ ယုေဒၵသ ပါဠိ(၂၄)ပစၥည္းကိုသာ ရြတ္ဖတ္ေပးၿပီး ေနာက္ ေရစက္ခ်ေပးကာ တရားေဟာျခင္းအလုပ္ ကို ျဖဳတ္ခနဲ တံုးတိတိႀကီး ျဖတ္ခ်လိုက္ေသာအခ်ိန္ ပါတည္း။

ထိုကိစၥေၾကာင့္ မင္း၊ မိဖုရားႏွင့္ အလွဴေတာ္ ပြဲလာ ဧည့္ပရိသတ္အေပါင္းတို႔၏ အရိပ္အကဲကို သဲသဲကြဲကြဲ မွန္းဆ၍ မရေလေသာ္ျငား ဆရာေတာ္ အမ်ားစုမွာကား ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္အစား မင္း မိဖုရား တို႔အား မ်ားစြာ အားနာမ်က္ႏွာပူေနခဲ့ၾကပါေတာ့ သည္။ ၾကားက ငထြားခါးနာရည္ဟုပဲ ဆိုရေလမည္ ထင့္။ သို႔အေၾကာင္းေၾကာင့္ မင္းႏွင့္မိဖုရား၊ မင္းညီ မင္းသား မွဴးမတ္ဗိုလ္ပါ အလွဴမဂၤလာပြဲလာ ဧည့္ ပရိသတ္အေပါင္းတို႔ အလွဴေရစက္ခ် မဂၤလာအၿပီး ျပန္သြားၾကသည့္တိုင္ေအာင္ ဆရာေတာ္အရွင္ျမတ္ မ်ားမွာ ျပန္ျြကမသြားႏိုင္ၾကေသးဘဲ အကဲခတ္ေသာ    အေနအထားျဖင့္ ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္ကို ဝိုင္းၾကည့္ေန ၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သံဃာေတာ္ မေထရ္ျမတ္ အမ်ားစုမွာ ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္၏ ဝသီအာေဘာ္ကို သိေနၾကေလသျဖင့္ အရမ္းလည္း မေဝဖန္ဝံ့ၾက၍ ႏႈတ္က ဖြင့္ဆိုေျပာၾကားၾကရန္ ဝန္ေလးေနစဥ္ သံ ဃာ့အဖြဲ႕အစည္းေခါင္းေဆာင္ သာသနာပိုင္ ဆရာ ေတာ္ႀကီး ဦးေဥယ်က အထက္ပါအတိုင္း ဆရာ ေတာ္ ဦးဗုဓ္ကို မိန္႔ဆိုလိုက္ျခင္းျဖစ္ပါေခ်သည္။

“ေနစမ္းပါဦးဘုရား … အခုသာသနာပိုင္ ႀကီး မိန္႔ျြမက္စကားကျဖင့္ ဘုရားတပည့္ေတာ္ ေမာင္ဗုဓ္ကပဲ အမွားေတြ က်ဴးလြန္ထားဟန္ပါက လား ဘုရား။ မယ္ေတာ္ သႏၱဳသိတနတ္သားကို အမွဴးထားၿပီး နတ္ျပည္မွာ နတ္အေပါင္းကို ေဟာ ၾကားခဲ့တဲ့ တရားျဖစ္ၿပီး ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ေသာ္မွ ဒိတရားကို ေရႊဥာဏ္ေတာ္ကြန္႔ျမဴးက်က္စားေလမွ ေရာင္ျခည္ေတာ္ေျခာက္ျဖာ ကြန္႔ျမဴးခဲ့ရတဲ့ တရား ေတာ္ႀကီးပါဘုရား။ သို႔မို႔ေၾကာင့္ ဒီေန႔ကို ေက်ာင္း ဒကာ၊ ဒကာမမင္း၊ မိဖုရားတို႔ရဲ႕ အလွဴပြဲႀကီးမွာ အႀကီးဆံုး တရားျဖစ္တဲ့ ဒီပ႒ာန္း(၂၄)ပစၥည္း ပစၥ ယုေဒၵသနိႆယကို ရြတ္ဖတ္ေဟာၾကားေပးလိုက္ တာ တပည့္ေတာ္မွားပါသလားဘုရား။ ဒီထက့္ႀကီးတဲ့ ထူးျမတ္တဲ့တရား ရွိပါေသးသလား ဘုရား”

အားလံုးအားလံုး အကုန္လံုးေသာ သံဃာပရိ သတ္တို႔ ပါးစပ္အေဟာင္းသားျဖင့္ ဘာေျပာလို႔ ဘာ ဆိုရမည္မွန္း မသိေတာ့၊ အားလံုးႏႈတ္ပိတ္ေရငံုေန လိုက္ၾကရပါေတာ့၏။ မွန္ေတာ့မွန္ပါရဲ႕။ ဒါေပမဲ့ နာလိုခံခက္ မွန္ခ်က္ႀကီးပါတကား။

အဝၿမိဳ႕ မဟာေအာင္ေျမသာစံေက်ာင္းတိုက္ ႀကီး၏ ပဓာနနာယကဆရာေတာ္ ဦးဗုဓ္၏ မင္း၊ မိဖုရားတို႔အလွဴေတာ္ႀကီး၌ ပ႒ာန္း၊ ပ႒ာန္ပစၥယုေဒၵ သ ပါဠိအမည္ရွိေသာ၂၄ ပစၥည္းကိုသာ တရား အျဖစ္ ခ်ီးျမႇင့္ေပးလိုက္ျခင္း၏အေၾကာင္းကို ၾကည့္ ျခင္းျဖင့္ ဤပ႒ာန္း ၂၄ ပစၥည္း၏အေရးပါမႈ၊ ႀကီး က်ယ္ျမင့္ျမတ္မႈကို သိႏိုင္ေလာက္ပါသည္။

ေဂါတမဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္ေဟာၾကားခဲ့ေသာ  ဓမၼသဂၤဏီ၊ ဓာတုကထာ၊ ပုဂၢလပညတ္၊ ကထာ၊ ယမိုက္၊ ပ႒ာန္းဟူေသာ အဘိဓမၼာ ခုနစ္က်မ္းတြင္ ဤသတၲမေျမာက္ ဌာနတည္ေသာ ပ႒ာန္းေဒသနာ ေတာ္သည္ နည္းေပါင္းမ်ားစြာတို႔ျဖင့္ က်ယ္ဝန္းနက္ နဲခက္ခဲလွ၍ “နရသာဂရ”မည္ထိုက္လွေသာ ေဒ သနာေတာ္ထူးႀကီးျဖစ္သည့္ အားေလ်ာ္စြာ ဤ ေဒသနာေတာ္ႀကီးကို သဗၺညဳတေရႊဥာဏ္ေတာ္ျဖင့္ သံုးသပ္ က်က္စားေလေသာအခါမွ နီလ၊ ပီတ၊ ေလာဟိတ စေသာ ေရာင္ျခည္ေတာ္ေျခာက္သြယ္ ထြက္ေပၚ ကြန္႔ျမဴးခဲ့ပါသည္။ ထို႔အျပင္ နက္နဲခက္ခဲ က်ယ္ဝန္းလြန္းလွ၍ နတ္ျပည္၌သာ ေဟာၾကားခဲ့ရ ေသာ တရားေတာ္ျမတ္ႀကီး။ သို႔ျဖစ္၍လည္း အကြ်ႏု္ပ္ တို႔ ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔အဖို႔ အလြန္အေလးအျမတ္ ျပဳေနရသည့္ ပ႒ာန္းတရားျမတ္။ သာသနာကြယ္ပ သည့္အခါ ဤပ႒ာန္းတရားကစ၍ ကြယ္ေပ်ာက္မည္ ျဖစ္ေလေသာေၾကာင့္ ေပ်ာက္ပ်က္မည္စိုးလြန္းလွ၍ တစ္တိုင္းျပည္လံုး၊ တစ္ႏိုင္ငံလံုး၊ ၿမိဳ႕ေရာေတာပါ မက်န္ အႏွံ႔အျပား အသံမစဲ ပ႒ာန္းရြတ္ပြဲႀကီးမ်ား က်င္းပၾကကာ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေနၾကရေသာ တရားျမတ္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔အတြက္ အသက္ေသြးေၾကာသဖြယ္ အေရးထား ေလးစားျမတ္ ႏိုးရပါေသာ အေရးပါလွပါေသာ တရားျမတ္ပါေပ။

ဤပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ျမတ္၏ အတုမရွိ ေသာ ဂုဏ္ေတာ္အေပါင္းကို အာ႐ံုျပဳၿပီးယံုၾကည္ေလး ျမတ္စြာ ပူေဇာ္ရြတ္ဖတ္ၾကေသာသူအေပါင္းတို႔သည္ ေလာကီ၊ ေလာကုတၲရာ ေကာင္းက်ိဳးမဂၤလာ သုခ ခ်မ္းသာ အျဖာျဖာတို႔ ခံစားရျခင္း၊ အႏၱရာယ္အမ်ိဳး မ်ိဳးမွ ကင္းလြတ္ျခင္း၊ အခက္အခဲ ဒုကၡအေပါင္းတို႔ မွ ေက်ာ္လြန္လြတ္ေျမာက္ႏိုင္ျခင္း၊ ဘုန္းတန္ခိုးေတ ေဇာ္ အာႏုေဘာ္ႀကီးမားျခင္း၊ စီးပြားဥစၥာမ်ား တိုးပြား ျခင္းစေသာ အက်ိဳးတရားမ်ားစြာ အျဖာျဖာတို႔ကို ခံစားရရွိႏိုင္ၾကျခင္း အဆိုမ်ားစြာ၊ ျဖစ္ရပ္မ်ားစြာတို႔ သည္ေရွးေခတ္မွ မ်က္ေမွာက္ေခတ္တိုင္ သက္ေသ သာဓကမ်ားရွိခဲ့ၾက ရွိေနၾကပါသည္။ ဤေနရာတြင္ ႀကံဳႀကိဳက္၍ ခပ္ေဝးေဝး အတိတ္ကာလမ်ားကို မေျပာလိုဘဲမၾကာေသးခင္က ကြ်ႏု္ပ္ကိုယ္တိုင္ ေတြ႕ ျမင္နားေထာင္လိုက္ရပါေသာ ျဖစ္ရပ္ေလးတစ္ခုကို ေျပာျပလိုပါသည္။ ၄င္းမွာ MRTV-4 အစီအစဥ္ တစ္ခုျဖစ္ေသာ ရန္ကုန္ျမင္ကြင္းအစီအစဥ္တစ္ခု၌ ျဖစ္ပါသည္။

ထိုအစီအစဥ္တြင္ မိုးကုတ္ဦးသန္းေမာင္ႏွင့္ လူေတြ႕အင္တာဗ်ဴးတစ္ခု၌ ဦးသန္းေမာင္ ေျပာျပ သြားသည္မွာ သူသည္ နဝရတ္လက္စြပ္ေရာင္းဝယ္ ေရးလုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ခဲ့သည္မွာ ၁၄ ႏွစ္ခန္႔ၾကာၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဤလုပ္ငန္းကိုလုပ္ကိုင္ရာမွ ငါးပါးသီလ  ၿမဲခဲ့ၿပီး ပ႒ာန္းတရားေတာ္ျမတ္ကို အၿမဲရြတ္ဖတ္ပူ ေဇာ္လာသျဖင့္ (၁) ပ႒ာန္းလည္ဆြဲရတနာပံုစံေရာက္ ရွိလာၿပီး ထိုပ႒ာန္းလည္ဆြဲကိုပါ လုပ္ကိုင္ေရာင္းခ် ခြင့္ ရရွိလာခဲ့ေၾကာင္း(ထို  Design ကို လကၡဏာ ေဗဒဆရာႀကီး ဦးေအာင္ၿမိဳင္ထံမွ တိုက္တိုက္ဆိုင္ ဆိုင္ ရရွိခဲ့သည္ဟု သိရပါသည္) (၂) ေသြးတိုး၊ ဆီးခ်ိဳ၊ ဦးေႏွာက္ အေၾကာပိတ္ေရာဂါတို႔ကို သက္ သာ ေပ်ာက္ကင္းေစႏိုင္သည့္ Solar Chip ပံုစံမ်ိဳး ေက်ာက္ျပားေလးမ်ားကို အသံုးျပဳထားပါသည္။ ေန ေရာင္ျခည္စြမ္းအင္သံုး က်န္းမာေရး လက္စြပ္သည္ လည္း သူရရွိခဲ့ၿပီး ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်ႏိုင္ခြင့္ရခဲ့ ေၾကာင္း(ကိုရီးယားပညာရွင္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ ပံ့ ပိုးကူညီမႈကိုရရွိခဲ့ၿပီး ထိုအင္တာဗ်ဴးျပဳလုပ္ခ်ိန္ထိ ထိုေနေရာင္ျခည္စြမ္းအင္သံုး က်န္းမာေရးလက္စြပ္ အကြင္းေပါင္း ၇၀ဝ ေရာင္းခ်ခဲ့ၿပီးျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိရပါသည္။) (၃)နီလာေက်ာက္သံုး ေမတၲာလက္စြပ္ ကိုလည္း အလိုလိုစိတ္အာ႐ံုမွာ ေပၚလာေလသျဖင့္ ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်ႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း စသျဖင့္ ပ႒ာန္းရြတ္ ဖတ္ပူေဇာ္ျခင္းျဖင့္ သူရရွိခဲ့ေသာ အက်ိဴးမ်ားကို မိုးကုတ္ဦးသန္းေမာင္က ေျပာျပသြားခဲ့သည္ကို ၾကည့္႐ႈမွတ္သားလိုက္မိပါသည္။ ထိုအစီအစဥ္ကို MRTV-4 တြင္ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာလအတြင္း က ႏွစ္ႀကိမ္တိုင္တိုင္ ထုတ္လႊင့္ျပသသြားခဲ့ပါသည္။

(မွတ္ခ်က္-ေၾကာ္ျငာေပးျခင္းမဟုတ္ပါ။ မိုး ကုတ္ဦးသန္းေမာင္ကိုလည္း ထို TV အစီအစဥ္၌သာ  ကြ်ႏု္ပ္ေတြ႕ဖူးပါသည္)

တစ္ဖန္ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ၊ ၁၀ ႏွစ္ျပည့္အထူးထုတ္ သူရဇၨမဂၢဇင္းႀကီးတြင္လည္း စာေရးဆရာ ႀတိရတနာ ဆရာေဇယ်ာလင္းက ပ႒ာန္း ေဒသနာေတာ္မ်ား ရြတ္ဖတ္ ပူေဇာ္ခဲ့သျဖင့္ အလြန္ ထူး ဆန္းစြာ ပ႒ာန္းအင္းအစီအ ရင္ျမတ္ပံုစံအဆန္း တစ္ခုကို ရရွိခဲ့ေၾကာင္း၊ ပ႒ာန္းအင္း ဘုရား တည္ထားကိုးကြယ္ တန္ခိုးျြကယ္ဆိုေသာေဆာင္း ပါးတြင္ ေရးသားေဖာ္ျပထား ျပန္ပါသည္။ထိုမွ်မကပ႒ာန္း တန္ခိုးေၾကာင့္ အက်ိဳးႀကီး ခံစားၾကရပံုမ်ားကို ဂမၻီရဆိုင္ ရာ မဂၢဇင္း၊ ဂ်ာနယ္၊ စာေစာင္ မ်ားစြာတို႔တြင္ ေရးသားခဲ့ၾက၊ ေရးသားေနဆဲပါေပ။ ပ႒ာန္း ေဒသနာေတာ္ႀကီးမွာအတိုင္း အမရွိ ႀကီးမားက်ယ္ျပန္႔လွေသာေၾကာင့္ အက်ိဳး တရားမ်ားကိုလည္း အနႏၱအတိုင္းအဆမရွိ ေပးစြမ္း ႏိုင္ေလမည္မွာ ယံုမွား သံသယျဖစ္ဖြယ္ရာ မရွိပါေခ်။ သို႔အားေလ်ာ္စြာ ပ႒ာန္းပစၥယုေဒၵသ ၂၄ ပစၥည္းကို အေျချပဳ၍ စီရင္ျပဳလုပ္အပ္ေသာ ဂႏၶာရီ ဝိဇၨာမယ အစီအရင္တို႔မွလည္း အစြမ္းတန္ခိုးအက်ိဳး အနႏၱရ ေလမည္မွာ အေသအခ်ာျဖစ္ေၾကာင္း ေရေရရာရာ ေကာင္းစြာ သိနားလည္ခဲ့ၾကေသာ ဂႏၶာရီဝိဇၨာယန မဟိဒၶိ၊ သိဒၶိရွင္ႀကီးမ်ားကလည္း ပ႒ာန္း ၂၄ ပစၥည္း တို႔ကို အေျချပဳ၍ ႀကံဆစီရင္ထားရစ္ခဲ့ၾကေသာ အင္း အစီအရင္မ်ားလည္း ရွိခဲ့ၾကပါသည္။

အထက္ပါအေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ပ႒ာန္း၂၄ ပစၥည္းကို အေျချပဳစီရင္ထားရစ္ခဲ့ၾကေသာ ဝိဇၨာယန အင္းအစီအရင္မ်ားမွ ရွားပါး၍ ေတြ႔ရခဲေသာ အစြမ္း သိဒၶိတန္ခိုးႀကီးမ်ား ပ႒ာန္း ၂၄ ပစၥည္းအင္းအစီအရင္ ျမတ္အား အမ်ားေဝေနယ်တို႔ ကိုင္ေဆာင္၍ ေအာင္ ႏိုင္ၾကေစရန္ ေဘးဘယာေဝးကြာ၍ ဥစၥာရတနာေတြ ၿဖိဳးၾကြယ္ဝ၍ ကုသိုလ္တရားမ်ား အားထုတ္လုပ္ ေဆာင္ႏိုင္ၾကေစရန္ ရည္သန္၍ ငုပ္လွ်ိဳးေနေသာ ေရွးပညာတစ္ခုကို ေဖာ္ထုတ္တင္ျပလိုက္ရပါသည္။

ပ႒ာန္း ၂၄ ပစၥည္း အင္းျမတ္စီရင္ပံု –

ပ႒ာန္း ၂၄ ပစၥည္းအင္း(၁) –

ပ႒ာန္း ၂၄ ပစၥည္းအင္း (၂) –

ပ႒ာန္း ၂၄ ပစၥည္းအင္း(၃) –

ဤအင္းကို ေရႊျပား၊ ေငြျပား၊ ေၾကးျပားတို႔ တြင္ စီရင္ရပါမည္။ အင္းပဝါအျဖစ္ ေဆာင္ယူလိုပါ က ပိတ္ျဖဴသန္႔သန္႔ကို အနားေလးဖက္အား သိမ္ဝင္ အင္း၊ အပ္ခ်ည္ျဖင့္ အနားသတ္လက္ခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ရပါ မည္။

အင္းစီရင္ရမည့္ အခ်ိန္အခါ စီးပြားဥစၥာ လာဘ္လာဘကိုလိုလွ်င္လည္းေကာင္း၊ ဘုန္းတန္ခိုး က်က္သေရ တိုးေစလိုလွ်င္လည္းေကာင္း၊ ေန႔ ေကာင္းရက္သာ အဝင္နကၡတ္၊ အၿမိတၲ၊ သိဒၶိစုတ္ ႀကိဳက္ ႏွစ္ဖက္ျမင္အခါတြင္ စီရင္ရမည္။ အကြယ္ အကာကို အထူးလိုပါက အထြက္နကၡတ္၊ ဥပဒ္စုတ္ ႀကိဳက္၊ ႏွစ္ဖက္ကန္းအခါတြင္ စီရင္ရပါမည္။

 

(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)

ႀတိရတနာဆရာေဇယ်ာလင္း

(ကတၳီပါဖိနပ္စီး ေရႊထီးေဆာင္း)

ဖုန္း – ဝ၉၄၂၀၂၄၇၈၈၅၊ ဝ၉၇၉၅၂၅၈၉၆၀ႀတိရတနာဆရာေဇယ်ာလင္း

(ကတၳီပါဖိနပ္စီး ေရႊထီးေဆာင္း)

ဖုန္း – ဝ၉၄၂၀၂၄၇၈၈၅၊ ဝ၉၇၉၅၂၅၈၉၆၀