ေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့ မိဘစိမ္ေရ

၀ါဆိုလျပည့္ေန႔ မတိုင္မီ အဖိတ္ ေန႔ညက ျဖစ္ပါသည္။ ကြ်န္မသည္ အဘ မင္းသိခၤျပခဲ့ေသာ ဓာတ္ရွင္ေလးပါး ဆြမ္း အလွဴအတြက္ ျပင္ဆင္ေနခ်ိန္ ျဖစ္ေပ သည္။ ထိုအခိုက္တြင္ သမီးသည္လည္း တတိယတန္း ပထမလပတ္ စာေမးပြဲေျဖ ဆိုရန္ ျပင္ဆင္ေနခ်ိန္လည္း ျဖစ္ေပ သည္။ သမီးသည္ ရွင္မဟာသီလဝံသ ဆံုးမစာမွ အေမးအေျဖအခ်ိဳ႕အား ဖတ္ မွတ္ေနေလသည္။ ထို႔ေနာက္တြင္ သမီး က –

“ေမေမ မနက္ဆြမ္းကပ္ဖို႔ ဘယ္အခ်ိန္ အိပ္ရာထမွာလဲ”ဟု ေမးေလရာ ကြ်န္မက –

“ေလးခြဲငါးေလာက္ေပါ့ သမီးရယ္ သမီး … မထပါနဲ႔။ မနက္ေက်ာင္းတက္ ရမွာေလ”ဟု ေျပာလိုက္လွ်င္ သမီးသည္ အားရပါးရရယ္ေမာရင္းျဖင့္-

“လျပည့္ေန႔ ေက်ာင္းပိတ္တယ္ေလေမေမရဲ႕”ဟု ေျပာလိုက္ေလရာ –

“ဟုတ္ပါ့ေအ အသက္က ႀကီးလာၿပီဆိုေတာ့လည္း ေမ့တာေပါ့”ဟု ခပ္ ေငါ့ေငါ့ေလး ေျပာလိုက္မိေလသည္။ ထို႔ ေနာက္တြင္ သမီးက –

“သမီးေစာေစာက ဖတ္ေနတဲ့ စာထဲမွာ မိဘဆရာမ်ားရဲ႕ စားဦးစားဖ်ား မ်ားကို မစားေကာင္းဘူးဆိုတာ ပါတယ္ ေလ။ စားခ်င္ရင္ စိတ္မွတ္နဲ႔ ရည္မွန္းရင္း လူႀကီးမိဘေတြကို ဦးခ်ၿပီးမွ စားရတယ္ လို႔ပါတယ္ေနာ္။ အဲဒီလိုမဟုတ္ဘဲ မိဘ၊ ဆရာ သမားတို႔ရဲ႕ စားဦးစားဖ်ားကို အရင္ စားမိရင္ ဘာျဖစ္တတ္လဲ ေမေမ”ဟု ေမးေလသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ကြ်န္မက –

“စိမ္ေရသင့္တတ္တာေပါ့ သမီး ရဲ႕” ဟု ဆိုလိုက္လွ်င္ သမီးက –

“စိမ္ေရဆိုတာ ဘာလဲေမေမ” ဟု ဆက္၍ ေမးျပန္ေလရာ ကြ်န္မလည္း ဖတ္မွတ္ၾကည္ညိဳဖူးေသာ တည္ေတာ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ အေမး အေျဖစာ စုမွ ရရွိထားေသာ ဗဟုသုတမ်ားအတိုင္း ျပန္လည္ ရွင္းျပျဖစ္ခဲ့ေလေတာ့သည္။

“စိမ္ေရသင့္တယ္ဆိုတာ သိပ္ၿပီး ေၾကာက္ စရာေကာင္းတယ္သမီးရဲ႕ …။ ေျမႀကီးအတြင္းမွာ နစ္ျမႇဳပ္ေနတဲ့ ဓာတ္ ေတာ္ေမြေတာ္ေတြ၊ ႐ုပ္ပြားေပၚ ေတြအ ေပၚ နင္းေက်ာ္မိတာ၊ တရားပိဋကတ္ ေတာ္ေတြ ပ်ံ႕လြင့္ေနတာကို နင္းေက်ာ္မိ တာ၊ ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ အသံုးအေဆာင္ ေတြျဖစ္တဲ့ သပိတ္ကြဲ၊ သကၤန္းစုတ္၊ ယပ္ ေတာင္၊ ဖိနပ္ကစၿပီး ေျမမွာ တင္က်န္ေန တာကို နင္းေက်ာ္မိတာတို႔၊ ရတနာ သံုးပါးနဲ႔ စပ္တဲ့ သံ၊ ေၾကး၊ ေရႊ၊ ေငြ၊ ေက်ာက္၊ ေၾကး၊ ဆား၊ သၾကား၊ ေထာပတ္ စတဲ့ ေဘာဇဥ္ေတြကို ယူ ေဆာင္စားသံုးမိတာ၊ ဘုရားပိုင္ သံဃာ ပိုင္ ပစၥည္းေတြကို အမွတ္မထင္ ယူငင္ သံုးစြဲမိတာ၊ ရတနာသံုးပါး မိဘဆရာ သမားတို႔ရဲ႕ အဦးအဖ်ားကို စားေသာက္ မိတာတို႔ အိပ္ရာေပၚတက္ေရာက္မိတာ တို႔၊ အရိပ္ကို နင္းေက်ာ္မိတာ၊ လွည့္ဖ်ား ေျပာဆိုမိတာ၊ ျပန္လွန္ ေျပာဆိုမိတာတို႔၊ ေနာက္ၿပီးတႏၱရ၊ မႏၱရဆရာမ်ား စီရင္ ျမႇဳပ္ႏွံထားတဲ့ အင္းစတာေတြကို ေက်ာ္ နင္းမိတာ၊ မတရား သက္ေသလိုက္မိ တာ၊ နတ္ေတြကို ျပစ္မွားရန္က်ဴးမိတာ အဲဒီအျပစ္ေတြ က်ဴးလြန္မိတာကို စိမ့္ေရ သင့္တယ္လို႔ ဆိုတယ္”ဟု ရွင္းျပလိုက္ လွ်င္ သမီးက –

“စိမ္ေရသင့္ရင္ ဘာေတြျဖစ္ တတ္လဲ ေမေမ”ဟု ေမးျပန္ေလရာ ကြ်န္မက –

“စိမ္ေရသင့္ၿပီဆိုရင္ က်န္းမာ ေရးေတြ ပ်က္စီးခ်ိဳ႕ယြင္းမယ္။ အၿခံအရံ ပ်က္၊ စီးပြားပ်က္၊ အာဏာပ်က္၊ အယူ ပ်က္၊ အက်င့္ပ်က္ဆိုတဲ့ ဗ်သန တရား မ်ိဳးေတြ က်ေရာက္လာတတ္သတဲ့။ စိမ္ ေရ သင့္လို႔ျဖစ္ရတဲ့ အဲဒီပ်က္စီးျခင္းေတြ ဆိုရင္ေတာ့ ဘယ္လိုမွ ကုစားလို႔ မရျဖစ္ တတ္တယ္”ဟုဆိုလိုက္လွ်င္ သမီးက –

“အဲဒါဆိုရင္ စိမ္ေရသင့္တယ္ ဆိုတာ ေတာ္ေတာ္ေၾကာက္ဖို႔ ေကာင္း တာပဲ။ ဘယ္လိုျပန္ကုစား ရတယ္ဆိုတဲ့ နည္းလမ္းေလးရွိရင္ ေကာင္းမွာပဲ ေနာ္ ေမေမ” ဟု စိုးရိမ္ေသာ အမူအရာျဖင့္ ေျပာလိုက္ ေလသည္။ ထို႔ေနာက္ ကြ်န္မ က ဆက္လက္၍ –

“ကုစားတဲ့ နည္းလမ္းအေနနဲ႔ ကေတာ့ ေလာကီ ေဆးက်မ္းမွာ ဆို ထားတဲ့ စိမ္ေရခ်တဲ့နည္းပဲ။ ဒါေၾကာင့္ အခ်ိဳ႕နာတာရွည္ေရာဂါ စြဲကပ္ေနရင္ အဲဒီ ေရာဂါေပ်ာက္ေအာင္၊ စီးပြား ပ်က္ စီးရင္ စီးပြားတိုးတက္ေအာင္၊ ကံအား နည္းပါးေနရင္ ကံအားတိုး တက္လာ ေအာင္ စိမ္ေရမွာခ်တတ္ၾကသတဲ့။ အဲဒီ ေဆးက်မ္း အဆိုေတြကို ေလးစားတဲ့အ ေနနဲ႔ ေရွးအခါက မင္းမ်ားဘိသိတ္ မသြန္းမီ စိမ္ေရခ်ရသတဲ့။ တစ္ဖန္ မဂၤလာဦးအခါမွာလည္း အလုပ္အကိုင္ စီးပြား တိုးတက္ေအာင္ စိမ္ေရခ်ၾက တယ္။ ေနာက္ၿပီး သာသနာေတာ္အတြင္း ဝင္ေရာက္ေတာ့မည့္ သာမေဏေလာင္း ေတြမွာလည္း လူ႔ဘဝက စိမ္ေရ သင့္ခဲ့ တာ မ်ားရွိခဲ့ရင္ စိမ္ေရကင္းစင္ၿပီး သာ သနာေတာ္ အတြင္းမွာ ကုသိုလ္စိတ္နဲ႔ ေပ်ာ္ေမြ႕ႏိုင္ေအာင္  စိမ္ေရ ခ်ၾကသတဲ့”ဟု ရွင္းျပလိုက္လွ်င္ သမီးက ဆက္ လက္၍ –

“အဲဒီလို စိမ္ေရခ်ရင္ အျပစ္ေတြ ေပ်ာက္သြားသလား ေမေမ”ဟု ေမး ေလရာ ထိုအေမးႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ သေဘာတရားအခ်ိဳ႕အား သမီး နား လည္ေအာင္ ရွင္းျပရေလသည္။ ထို႔ ေနာက္ ဖတ္မွတ္ထားေသာ ဗဟုသုတ စာစုထဲမွ ရွင္းလင္း ခ်က္မ်ားအတိုင္း ဆက္လက္၍ –

“စိမ္ေရဆိုတဲ့ အယူအဆဟာ ဗုဒၶရဲ႕ အယူအဆမဟုတ္ဘူး။ ျဗဟၼဏ တို႔ရဲ႕ ဥဒကသုဒၶီ အယူအ ဆမ်ိဳးလို႔ ဆိုတယ္။ အဲဒီအယူအဆဟာ ျဗဟၼဏ တို႔ရဲ႕ အယူအဆေပါ့။ ရႊံ႕စတဲ့ အညစ္ အေၾကးေတြ ကပ္ၿငိေနရင္ ေရေဆး ေတာ့ စင္ၾကယ္သြားသလို စိတ္အညစ္ အေၾကးေတြ၊ မေကာင္းတဲ့ေရာဂါ စတဲ့ အညစ္အေၾကးေတြကို ေရနဲ႔ စင္ၾကယ္ ေစႏိုင္တယ္ စတဲ့ အယူအဆမ်ိဳးကို ဥဒသုဒၶိ အယူအဆမ်ိဳးလို႔ လြယ္လြယ္ ေခၚၾကသတဲ့။ အဲဒီအယူအဆေတြတို႔ ႏိုင္ငံအထိ ပ်ံ႕ႏွံ႔လာေတာ့ ဘိသိက္သြန္း တာတို႔၊ ေရစင္ဖ်န္းတာတို႔၊ ေရပက္ကစား ျခင္းတို႔ ဆက္ႏႊယ္ ျဖစ္ေပၚလာတာေပါ့။ ေနာက္ၿပီး ေရမန္းေသာက္ တယ္တို႔၊ ပရိတ္ေရ ဆိုတာလည္း ဒီအယူအဆ ဆန္ဆန္ပဲလို႔ ဆိုတယ္”ဟု ရွင္းျပလိုက္ လွ်င္သမီးသည္ ေခါင္းေလးအား တ ဆတ္ဆတ္ညိတ္၍ တစ္စံုတစ္ရာ စဥ္း စားဟန္ျဖင့္ ေခတၲမွ် ၿငိမ္သက္ေနၿပီး ေနာက္ –

“အဲဒီလို စိမ္ေရခ်ရင္ ဘာေတြ လုပ္ရသလဲ ေမေမ”ဟု ေမးျပန္ေလရာ ကြ်န္မက –

“စိမ္ေရခ်တဲ့ စာကေတာ့ မူအ မ်ိဳးမ်ိဳးရွိသတဲ့။ အခု ေမေမေျပာျပမယ့္ စိမ္ေရခ်စာကေတာ့ တည္ ေတာဆရာ ေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ ယေန႔ ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖ စာစုထဲက မွတ္သားဖူးတဲ့ စိမ္ေရခ် စာေပါ့ သမီးရယ္”ဟုဆိုကာ ေအာက္ပါအတိုင္း ရွင္းျပျဖစ္ခဲ့ပါေလ ေတာ့သည္။

“စိမ္ေရသင့္ျခင္းကေန လြတ္ ကင္းပေပ်ာက္ဖို႔ စိမ္ေရခ်ေတာ့မည္ဆိုရင္ စင္ၾကယ္သန္႔ရွင္းတဲ့ ေရလိုတယ္။ နံခုနစ္ ပါး၊ ပန္းခုနစ္မ်ိဳးရွာထားရမယ္။ အဲဒီလို စိမ္ေရခ်တာကို တို႔ႏိုင္ငံမွာေတာ့ ေဆး ဂိုဏ္း၊  အင္းဂိုဏ္း၊ သိဒၶိဂိုဏ္းစတဲ့ ဂိုဏ္း ေတြမွာ အသံုးမ်ား ၾကသတဲ့။

စိမ္ေရခ်ေပးမယ့္ ပုဂၢိဳလ္က စင္ ၾကယ္သန္႔ ရွင္းတဲ့ေရထဲမွာ နံခုနစ္ပါး၊ ပန္းခုနစ္မ်ိဳးစိုက္ထားၿပီး ေရခ်မ္းခြက္ကို လက္ဝဲလက္နဲ႔ကိုင္၊ ပန္းကို လက္ယာ လက္နဲ႔ကိုင္ၿပီး ႏႈတ္က စိမ္ေရခ်စာကို ရြတ္ဆိုရင္း ပန္းနဲ႔ေရကိုဆြတ္ၿပီး ျဖန္းေပး ရသတဲ့။ ရြတ္ရတဲ့စာက –

‘သီတာေရဖ်န္း၊ ေအးစိမ့္ခ်မ္းမႈ၊ ပန္းမ်ိဳး ခုနစ္ပါး၊ ခယားကုကၠိဳ၊ စိမ္းညိဳ ေျမဇာ၊ ေသာၾကာနံသီး၊ ထည့္ၿပီးတစ္ ခန္း၊ ညြန္႔လန္းသေျပ၊ မေသြထန္းအုန္း၊ သံုးသံုးသမွ်၊ ကမၻာ့ေဆာင္ပန္း၊ ထံုးတမ္းရွိ ရာ ဘုရားစိမ္ေရ၊ တရားစိမ္ေရ၊ သံဃာ စိမ္ေရ၊ မာတာပိတ အမိအဖစိမ္ေရ၊ ဆရာသမားစိမ္ေရ၊ စိမ္ေရရွိသမွ်အ ေပါင္း၊ မေကာင္းအႏၱရာယ္၊ ကိုယ္ဝယ္ မေရာက္၊ ျဖစ္ေစေသာ္ဝ္။

ဥံဳ ဘဒၵကမၻာ၊ ေပၚဦးစြာက၊ သဒၶါ ၾကည္ျဖဴ၊ လူတို႔ျပည္မွာ၊ ကပ္ေရာက္လာ သည့္၊ ေရာဂါအေပါင္း၊ မေကာင္းအိပ္ မက္၊ သက္သည့္အေန၊ ဤစိမ္ေရကို၊ မေသြတကယ္၊ ရန္မ်ိဳးကြယ္ေအာင္၊ ပယ္ မည္ ယခုလာသတည္း။

ဥံဳဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ရတနာ မ်ိဳး၊ ပုထိုးဂူေက်ာင္း၊ တန္ေဆာင္းဇရပ္၊ ျပႆာဒ္ေစတီ၊ သရီကိုယ္စား၊ သိမ္ ေက်ာင္းမ်ားလည္း၊ ျပစ္မွားတစိ၊ နင္း ေက်ာ္မိ၍၊ သင့္သည့္အေန၊ ဤစိမ္ေရ သည္၊ မေသြခဏ ေလွ်ာေစသား။

ဥံဳ ပုဆိုးၾကြက္ခဲ၊ မလဲဝတ္ဆင္၊ မီးေနအိမ္ေအာက္၊ အေလ်ာက္အလ်ား၊ သြားမိေခ်ဖူး၊ တစ္ေထြဖူး၊ ဖ႐ံု၊ ဝင္တံု ေလျငား၊ ေလွကားလက္ကသံုး၊ ကုန္း လွ်ိဳးမိက၊ သင့္သည့္အေန၊ ဤစိမ္ေရ  လည္း၊ မေသြခဏ ေလွ်ာေစသား။

ဥံဳ ေရႊေငြဖန္မွန္၊ ေက်ာက္သံ ပတၲျမား၊ ဖလားလင္ပန္း၊ တစ္ခန္းအ ေလ်ာက္၊ ေယာက္မ၊ ေယာက္ခ်ိဳ၊ စဖို ခေနာက္၊ ေမွာက္ခံုေမွာက္ႏွင့္၊ အ ေလ်ာက္အခင္း၊ ဝတ္စားက်င္းႏွင့္၊ အခင္း သြားထား၊ တိုင္မိမွား၍၊ သင့္ျငားတစ္ေထြ၊ ဤစိမ္ေရလည္း၊ မေသြခဏ ေလွ်ာေစ သား။

ဥံဳ အဘိုးအဘြား၊ အမိအဖ၊ စသည့္တစ္ေထြ၊ ဤစိမ္ေရသည္ မေသြ ခဏေလွ်ာေစသား။

ဥံဳ ဒုႆကုဏ ငွက္မ်ိဳးစသား၊ မိုးဝတိန္ ညင္း၊ ငွက္ပ်င္းစင္ေရာ္၊ ငွက္ ေတာ္၊ ဥေဒါင္း၊ မေကာင္းခင္ပုတ္၊ ငွက္ တကာလည္း၊ ေဝးရာလြင့္၍ ေပ်ာက္ေစ သား။

ဥံဳ သမင္၊ ဒရယ္၊ ေခ်ငယ္၊ စိုင္ ဆတ္၊ ဖြတ္ပုတတ္ႏွင့္ သားျမတ္ထူးေတြ၊ ေရေနအမ်ိဳး၊ ေျြမဆိုး၊ ေျြမေဟာက္၊ ငန္းေျပာက္၊ ငန္းႀကီး၊ စပါးႀကီး၊ လင္းေျမြ၊ ငန္းေတာ္ေရက၊ ေျမြမ်ိဳးစသည္ ေၾကာက္စရာျမင္ေခ်။ ဤစိမ္ေရလည္း၊ မေသြခဏ ေလွ်ာေစသား။

ငါးျဖာရန္သူ၊ ဆယ္ဆူေသာဒဏ္၊ ရွစ္တန္ ေသာအျပစ္၊ အညစ္ဆယ္ပါး၊ ႏွစ္ဆယ့္ငါးေဘး၊ ကင္းေဝးေစရာ၊ ဆယ့္ ေျခာက္ျဖာႏွင့္၊ ကင္းကြာဥပဒ္၊ မကပ္ ဒြတၲႎသ၊ ဆနဝုတိ၊ မရွိကိုယ္ဝယ္၊ လြင့္ ေပ်ာက္ျပယ္သည္၊ မတြယ္ရွင္းကြာ ေဝး ေစသား။

သုခခ်မ္းသာ၊ ကိုယ္၌သာလွ်င္၊ အကြာအၿမဲ ရွိေစသား။

မာဃဣႏၵာ၊ အသုရာႏွင့္ ေဒဝါ ေဒဝ စသည့္ ေက်ာ္ေသာင္း၊ နတ္အ ေပါင္းတို႔၊ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္း သာေဝးေစ သား။

တနဂၤေႏြ၊ တနလၤာ၊ အဂၤါ၊ ဗုဒၶ ဟူး၊ ၾကာသပေတး၊ ေသာၾကာ၊ စေန ခုနစ္ရက္ေမြးဖြား ေယာက်ာ္း မိန္းမဟူ သမွ်လည္း ျမင္ကစံုမက္၊ ရန္ဝယ္ထြက္ သို႔၊ မပ်က္ေမတၲာ မွ်ေစသား။

ဘင္နာ၊ စိန္၊ ဒန္၊ သံႏွင့္ေဆး ဒန္း၊ ယမ္း၊ ဆား၊ ဒုတၴာ၊ သီလာေက်ာက္ မ်ိဳး၊ ၿပီးမ်ိဳးကာယ၊ အကြယ္စသည္၊ ျမႇဳပ္ထစက္မႈ၊ အႏုနတ္ေဆး၊ ႐ုပ္ေသးခါး လွည့္၊ လက္ဖြဲ႕အင္းေဆာင္၊ ႀကံတိုင္း ေအာင္၍ ေဆာင္တိုင္းမၾကာ ေျမာက္ေစ သား။

သူက်င့္သူျပဳ၊ ပညာမႈလည္း မယုမယိုင္၊ မခိုင္နကၡတ္၊ စန္းျပတ္လြန္း ျပတ္၊ နဝင္းျပတ္ႏွင့္၊ ၿဂိဳဟ္ျပက္ၿဂိဳဟ္ဝင္း၊ ၿဂိဳဟ္ဆင္ၿဂိဳဟ္နင္း၊ ၿဂိဳဟ္ခ်ဥ္း ၿဂိဳဟ္စီး၊ လဂ္စီးၿဂိဳဟ္သြား၊ ျမႇဳပ္ထားအင္းပ်က္၊ အိပ္မက္အေပါင္း၊ မေကာင္းမသိ၊ ငွက္ပ်ံ ငွက္ဝဲ၊ ျြကက္ခဲတမွ်၊ ၿဂိဳဟ္ပါပႏွင့္၊ ဆႏု ဝုတိ၊ မရွိကိုယ္ဝယ္၊ လင့္ေပ်ာက္ပယ္၍ မတြယ္ရွင္းကြာ ေဝးေစသား။

အူသိမ္အူႏု၊ အပိန္အေညႇာ္၊ နာေသာ္အေပါင္း၊ မေကာင္းေသာစိမ္ေရ၊ မေကာင္းေသာဥပဒ္အႏၱရာယ္၊ မေကာင္း ေသာေဘးဒဏ္တို႕သည္ ဗုဒၶါႏုဘာဝန ျမတ္စြာဘုရား၏ တန္ခိုးေတာ္အားျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ဓမၼာႏုဘာေဝန တရား ေတာ္၏ တန္ခိုးေတာ္ အားျဖင့္လည္း ေကာင္း၊ သံဃာႏုဘာေဝ န – သံဃာ ေတာ္၏ တန္ခိုးေတာ္အားျဖင့္လည္း ေကာင္း၊ ဝိနႆႏၱဳ-ပိန္းၾကာဖက္တြင္ေရ မတင္သကဲ့သို႔ လ်င္ျမန္စြာ ကင္းေပ်ာက္ ၾကပါေစကုန္သတည္း

အဲသလို ရြတ္ရတယ္။ အဲဒါစိမ္ ေရခ်တဲ့ စာခ်ိဳးပဲ” ဟု ရွင္းျပလိုက္လွ်င္ သမီးက –

“တခ်ိဳ႕အမွားေတြက မသိလို႔ လုပ္လိုက္မိတာေတြလည္း ရွိတတ္တယ္ ေလ ေမေမရယ္၊ အဲဒါဆို ရင္ေကာ အ ျပစ္ျဖစ္တာပဲလား”ဟု ေမးလာျပန္ေလ ေတာ့သည္။

ကြ်န္မသည္ သမီး၏အေမးအား ေျဖၾကားရန္ အသက္ကို ျပင္းျပင္း ႐ွဴ၍ ျပန္ထုတ္ရင္း အားယူ လိုက္မိေလသည္။ ထို႔ေနာက္ သမီးအား ဤသို႔ ဆက္လက္ ရွင္းျပျဖစ္ခဲ့ေလသည္။

“စိမ္ေရ သင့္ေစတတ္တဲ့ အ ေၾကာင္းေတြမွာ မသိလို႔ ျပဳမိတတ္တဲ့ အျပစ္ေတြ ရွိတတ္သတဲ့။ ဥပမာအားျဖင့္ အနီးစပ္ဆံုးကို ေျပာရရင္ မိစိမ္ေရ၊ ဖစိမ္ ေရေပါ့။ မိဘနဲ႔ အတူေန႐ံုနဲ႔ေတာ့ စိမ္ေရ သင့္တာ မဟုတ္ဘူးေနာ္။ မိအိုဖအိုေတြနဲ႔ အခ်ိန္ၾကာၾကာေနလာရင္းက တစ္ခါတစ္ ရံမွာ စိတ္အလိုမက်တာ ရွိမယ္။ ပါးစပ္က ျပန္လွန္ေျပာဆိုမိမယ္။ ကိုယ္အားျဖင့္ အဂါရဝ ျပဳက်င့္မိသြားတာမ်ိဳး ရွိတတ္ တယ္။ စိတ္နဲ႔လည္း ျပစ္မွားမိတတ္တယ္ ေပါ့။ ဒီျပစ္မႈေတြဟာ တကယ္ေတာ့ ႀကီး ႀကီးမားမားမဟုတ္ၾကဘူး။ အမွတ္မထင္ ျပဳမိတာဆိုေပမယ့္ အျပစ္ေရာက္တတ္ သတဲ့။ အေၾကာင္းဥပမာ တစ္ခုအေနနဲ႔ အိုးႀကီးအတြင္း မိုးရည္စက္ေတြ က်ပါ မ်ားလာေတာ့ အတြင္းမွာ မိုးေရေတြ ျပည့္ သြားသလိုေပါ့။ ျပစ္မွားမိတဲ့ အျပစ္ေတြ၊ မေကာင္းမႈေတြဟာလည္း ရက္၊ လ၊ ႏွစ္ ေတြ ၾကာေညာင္းလာေတာ့ မေကာင္းမႈ ေတြ ျပည့္လာတဲ့သေဘာပဲတဲ့။

ဒါကို ျမန္မာတို႔က ေဆးေဝါဟာရ အားျဖင့္ စိမ္ေရသင့္တယ္လို႔ ေခၚသတဲ့။ မိစိမ္ေရ၊ ဖစိမ္ေရဟာ ျပစ္မွားလိုစိတ္ မပါရင္ မသက္ေရာက္ႏိုင္ဘူးလို႔လည္း   ဆိုတယ္။

ဘုရားေက်ာင္းဝင္းအတြင္း ဖိနပ္ ခြ်တ္ျခင္း၊ ထီး႐ုပ္သြားျခင္းတို႔ေတြမွာ လည္း ဒီလိုပဲ။ မိမိတို႔ရဲ႕ စိတ္သႏၱာန္မွာ ၾကည္ညိဳ႐ိုေသစိတ္နဲ႔ ဖိနပ္ခြ်တ္၊ ထီး႐ုပ္ ၿပီးသြားခဲ့ရင္ ကုသိုလ္တရားေတြ တိုးပြား ေစသတဲ့။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ဆိုၿပီး ဖိနပ္စီး၊ ထီးေဆာင္းသြားခဲ့ရင္ေတာ့ မိမိသႏၱာန္မွာ ျပစ္မွားလိုစိတ္က သိသိသာသာေသာ္ လည္းေကာင္း၊ မသိမသာေသာ္လည္း ေကာင္း ပါသြားတတ္တဲ့အတြက္ သြား ရင္းလာရင္း အကုသိုလ္ေတြ ျဖစ္ကုန္ တယ္လို႔ဆိုတယ္”ဟု ရွင္းျပလိုက္လွ်င္ သမီးက ဆက္လက္၍ –

“ရတနာသံုးပါး မိဘဆရာသမား မ်ားနဲ႔ ၾကာရွည္စြာ ေနထိုင္ဖူးတဲ့ အခ်ိဳ႕လူ ေတြမွာလည္း စိမ္ေရ သင့္တတ္တာေပါ့ ေနာ္။ အမွတ္မထင္ အျပစ္ေတြလည္း ျဖစ္သြားတတ္တာပဲ ေမေမရယ္။ ဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ စိမ္ေရခ်တဲ့ စာေလးေတာ့ က်က္ ထားရင္ ေကာင္းမယ္ထင္တယ္” ဟု ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ စကားလံုးမ်ားကို ဟန္အျပည့္ႏွင့္ ေျပာေလသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ကြ်န္မက –

“က်က္ထားရင္ေတာ့ ေကာင္း တာေပါ့ သမီးရယ္ …တစ္ေန႔ေန႔ တစ္ ခ်ိန္ခ်ိန္လိုအပ္လာရင္ သံုးလို႔ ရတာေပါ့” ဟု ျပန္ေျပာလိုက္လွ်င္ သမီးက-

“သမီးက အဲဒီလို ရည္ရြယ္တာ မဟုတ္ဘူး  ေမေမရဲ႕ …၊ ေမေမ့လို ဘုရားရွိခိုးရင္းနဲ႔ထည့္ၿပီး ရြတ္ ခ်င္တာ” ဟု ေလးနက္ေသာ အမူအရာျဖင့္ေျပာ ေလသည္။

ကြ်န္မသည္ ဘုရားရွိခိုးျခင္းႏွင့္ တြဲဖက္၍ ဂုဏ္ေတာ္ပြားမ်ားျခင္း၊ ပရိတ္ ေတာ္မ်ားရြတ္ဖတ္ျခင္း စသည္မ်ားကို ျပဳ လုပ္ေလ့ရွိပါသည္။

ထို႔အျပင္ ဘဝသံသရာ ခရီးတစ္ ေလွ်ာက္တြင္ ပတ္သက္ ဆက္ႏႊယ္ခဲ့ဖူး ၾကကုန္ေသာ အမိေဟာင္း၊ အဖေဟာင္း၊ ဆရာသမားေဟာင္း၊ ဘိုးဘြားေဟာင္း စသည္တို႔၏အေပၚတြင္ သိ၍ျဖစ္ေစ၊ မသိ၍ျဖစ္ေစ၊ ကံသံုးပါးျဖင့္ ျပစ္မွားက်ဴး လြန္မိသည္မ်ား ရွိပါက ေျပပါေစျခင္း၊ ေပ်ာက္ပါေစျခင္း၊ ေက်ေအးပါေစျခင္း အက်ိဳးငွာ သက္ေတာ္ထင္ရွားဘုရားရွင္ ႀကီးအားအာ႐ံုျပဳ၍ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား ၏ေရွ႕ေမွာက္တြင္ ဝန္ခ်ေတာင္းပန္ ကန္ ေတာ့ပါ၏။ ျပစ္မွားက်ဴးလြန္မိသည့္ ကံ မ်ားမရွိပါကလည္း ထိုထိုေသာ ေက်းဇူး ရွင္ႀကီးမ်ား၏ ေက်းဇူးမ်ားကို အာ႐ံုျပဳ၍ ကန္ေတာ့ ပန္းဆင္အပ္ပါေၾကာင္း ေျပာ ၾကား၍ ကန္ေတာ့ေလ့ရွိေလသည္။

ထို႔ေနာက္ အမွတ္မထင္ျပဳမိျခင္း၊ ေျပာဆိုမိျခင္းတို႔ေၾကာင့္ စိမ္ေရသင့္ေစ တတ္သည္ဟုဆိုေသာ ဘုရားေက်ာင္း ကန္အတြင္း ထီး၊ ဖိနပ္ မ႐ုပ္ဘဲ သြား မိျခင္း၊ မိဘမ်ားအား စိတ္အလိုမက်၍ ျပန္လွန္ေျပာဆိုမိျခင္း စသည့္ စသည့္အ ျပစ္မ်ား ရွိခဲ့ပါလွ်င္လည္း ဝန္ခ်ေတာင္း ပန္ကန္ေတာ့ျခင္းအေနျဖင့္ ယခုေဖာ္ျပခဲ့ ေသာ စိမ္ေရခ်စာအား ရြတ္ဆို၍ အေလး အနက္ ေတာင္းပန္လ်က္ရွိေလသည္။

ထိုအေၾကာင္းအရာ၊ အျပဳအမူ၊ ရည္ရြယ္ခ်က္တို႔ကို ၾကားျမင္သိရွိေန ေသာ သမီးသည္ ကြ်န္မကဲ့သို႔ပင္ ရွိခိုး ခ်င္၍ ႀကိဳးစားက်က္မွတ္ ရြတ္ဖတ္မည္ ဟူေသာ စကားအား ၾကားသိလိုက္ရ ေသာအခါတြင္ ကြ်န္မသည္ လြန္စြာ အား ရေက်နပ္ေနမိေလေတာ့သည္။

ထို႔ေနာက္ စိတ္အာ႐ံုက်ေရာက္၍ ဆႏၵရွိပါလွ်င္ ခ်စ္စြာေသာ စာ႐ႈသူမ်ား လည္း ရြတ္ဖတ္ႏိုင္ေစရန္ ရည္သန္လ်က္ ဖတ္မွတ္ဖူးေသာ တည္ေတာဆရာေတာ္ ႀကီး၏ အေမးအေျဖစာစုမ်ားမွ ရရွိထား ေသာ ဗဟုသုတမ်ားအား ေကာက္ႏုတ္ ေရးသား တင္ဆက္လိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါေလ ေတာ့သတည္း။

 

ဇင္လဲ့ရည္ႏြယ္