ေဒၚဝါေယာႏွင့္ အုိးခ်င္းထား အုိးခ်င္းထိ

တစ္ေန႔သ၌ ကမာရြတ္၊ ေအးရိပ္မြန္ (၁) လမ္း၊ တိုက္အမွတ္(၁၅) ရွိ ကြ်ႏု္ပ္၏ ေဗဒင္ေဟာ ခန္းကေလးသို႔ ေဒၚဝါေယာဆိုသည့္ လြန္စြာ လွ်ာ ရွည္လွေသာ မိန္းမႀကီးတစ္ဦးသည္ အသက္ ၄၀ ခန္႔ လူတစ္ဦးႏွင့္အတူ ေရာက္ရွိလာေလ၏။
၄င္းေဒၚဝါေယာႀကီးသည္ ခရီးေရာက္မဆိုက္ မွာပင္ သူ၏ေရွ႕မွ ေရာက္ႏွင့္ေနေသာ ေဗဒင္ေမး ရန္ေစာင့္ဆိုင္းေနသူမ်ားအား –
“ေဟာဒီက ေမာင္တို႔မယ္တို႔ရယ္ အေဒၚ့မွာ ေသေရး၊ ရွင္ေရးကိစၥပါလာလို႔ပါ။ အေဒၚတို႔ဟာ အေဒၚဆိုရင္ေတာ့ ေသေရးရွင္ေရးကိစၥေပါ့ကြယ္၊ ဆရာနဲ႔ အျမန္ေတြ႕ခြင့္ရလိုက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ရွင္ ေရးရွင္ေရး ျဖစ္သြားမွာပါ။ အဲဒီေတာ့ လူတစ္ေယာက္ ရဲ႕ အသက္ဟာ ေမာင္တို႔မယ္တို႔အေပၚမွာ မူတည္ ေနပါတယ္ကြယ္။
အသက္တစ္ေခ်ာင္းဆိုတာ ကယ္ေကာင္းပါ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေဒၚတို႔ ၾကားျဖတ္ၿပီးဝင္ပါရေစ ကြယ္၊ သူေတာ္ေကာင္းမွန္ရင္ အေဒၚေတာင္းပန္တာ ကို ျငင္းဆန္စရာ အေၾကာင္းမရွိပါဘူး။ ေတာင္းပန္ တာကို ျငင္းဆန္ရင္လည္း ေျဗာင္းဆန္ေအာင္ အတင္းရန္ေတြ႕ၿပီးဝင္ရမွာပဲ။ အေထာင္းမခံခ်င္ရင္ မေကာင္းမႀကံခ်င္ၾကနဲ႔ကြယ္႐ို႔” ဟု ေတာင္းပန္သ လိုလို ၿခိမ္းေျခာက္သလိုလို စကားမ်ားကို စက္ေသ နတ္ပစ္ဘိသည့္အလား တရစပ္ေျပာေလေတာ့၏။
ထိုအခါ ေဗဒင္ေမးရန္ ေစာင့္ဆိုင္းေနသူမ်ား လည္း ဘာျပန္ေျပာရမွန္း မသိေသာေၾကာင့္ ပါးစပ္ အေဟာင္းသားျဖင့္ အေၾကာင္သားေငးၾကည့္ေနမိၾက ေလ၏။ ထိုအခါ ေဒၚဝါေယာႀကီးသည္ –
“သာဓုကြယ္ သာဓု သာဓု ဆိတ္ဆိတ္ေန ျခင္းဟာ ဝန္ခံျခင္းတဲ့ ေမာင္တို႔မယ္တို႔ ဘာမွျပန္ မေျပာတာဟာ အေဒၚေျပာတာကို သေဘာတူလို႔ေပါ့ ေနာ္။ ေအးကြယ္သူေတာ္ေကာင္းေတြ ေဘးကင္းခ်မ္း သာၾကပါေစ။ သူယုတ္မာေတြ ေဘးေတြ႕ဆင္းရဲၾက ပါေစကြယ္” ဟုပိုင္စိုးပိုင္နင္းေျပာလိုက္ၿပီးသည့္ေနာက္ ၄င္းႏွင့္ပါလာသူ၏ လက္ကိုဆြဲကာ ကြ်ႏု္ပ္၏ စားပြဲ ေရွ႕တြင္ေစြ႕ခနဲဝင္ထိုင္လိုက္ေလေတာ့၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ကြ်ႏု္ပ္က –
“ဘာျဖစ္လာတာလဲ ေဒၚဝါေယာရယ္”ဟု ေမးလိုက္ရာ ေဒၚဝါေယာႀကီးက –
“ျဖစ္လာတာ မဟုတ္ဘူး ဆရာေရ၊ ပ်က္ လာတာ ပ်က္လာတာ။ ေသမတတ္ျဖစ္ေနၿပီ။ အဲေလ ေသမတတ္ပ်က္ေနၿပီ”ဟု ခပ္ညည္းညည္း ကေလး ေျပာေလ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ကြ်ႏု္ပ္က –
“ဒီေလာက္ ေသေကာင္ေပါင္းလဲျဖစ္ေနရင္ လည္း က်ဳပ္ဆီကို မလာနဲ႔ေလဗ်ာ ေဆး႐ံုကိုသြားမွ ေပါ့”ဟု ေျပာလိုက္လွ်င္ ေဒၚဝါေယာႀကီးက ႏႈတ္ခမ္း ကိုစူရင္း –
“ေဆး႐ံုကိုသြားလို႔မရတဲ့ ကိစၥမို႔လို႔ေပါ့ ဆရာ ရဲ႕။ ဒီကိစၥက ႏွလံုးသားကို အရင္းခံတဲ့ေဝဒနာဆရာရဲ႕”ဟု ျပန္၍ေျပာေလ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ကြ်ႏု္ပ္က –
“ႏွလံုးနဲ႔ ပတ္သက္တာဆိုရင္လည္း ႏွလံုး အထူးကုဆရာဝန္ဆီသြားေလဗ်ာ။ က်ဳပ္က ႏွလံုး ပါရဂူ မဟုတ္ဘူး”ဟု ေျပာလိုက္ျပန္ရာ ေဒၚဝါေယာ ႀကီးက မ်က္ေစာင္းတစ္ခ်က္ေဒါက္ခနဲထိုးလိုက္ရင္း-
“ဆရာတို႔လည္း အဲဒါခက္တာပဲ။ ဘာေတြ ေလွ်ာက္ၿပီး ေျပာမွန္းလည္းမသိဘူး။ ကြ်န္မေျပာတာ က အဲဒီႏွလံုးေရာဂါမဟုတ္ဘူး။ လကၡဏာဆရာက ေျပာတယ္ ေမရယ္ ႏွလံုးလမ္းေၾကာင္းမွာ ကြ်န္းခံ ေနတယ္။ အခန္႔မသင့္ရင္ ကိုယ့္အသက္ေတာင္ ရန္ရွာတတ္တယ္။ မ်က္ကန္းအခ်စ္သမားတဲ့” ဆိုတဲ့ ေရာဂါကိုေျပာေနတာ။
“အဲဒီမ်က္ကန္းအခ်စ္ေၾကာင့္ပဲ ေသမတတ္ ျဖစ္ေနလို႔ ဆရာရဲ႕ ဆရာမွမကယ္ရင္ ေသဖို႔ပဲရွိပါ ေတာ့တယ္”ဟု ေျပာေလ၏။
ကြ်ႏု္ပ္လည္း ေဒၚဝါေယာႀကီးအားၾကည့္၍ ေခါင္းေလးတဆတ္ဆတ္ညိတ္ကာ တကြ်တ္ကြ်တ္ စုတ္သတ္ရင္း –
“ဪ… အျဖစ္ဆိုးလွခ်ည္လား ေဒၚဝါေယာ ရယ္၊ တရားနဲ႔ေျဖမွေပါ့ဗ်” ဟု ေျပာလိုက္လွ်င္ ေဒၚ ဝါေယာႀကီးက ခါးကိုေထာက္လ်က္ –
“ေျဖလို႔မရလို႔ေပါ့ဆရာရဲ႕၊ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ေျဖလို႔ရရင္ ဆရာ့ဆီကို လာစရာအေၾကာင္းေတာင္ မရွိဘူး။ မရလို႔လာၿပီးအားကိုးရတာေပါ့။ ဆရာတို႔ဟာ ေလ ေတာ္ေတာ္ေဈးကိုင္တာပဲ”ဟု ရန္ေတြ႕သံက ေလးျဖင့္ေျပာေလေတာ့၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ကြ်ႏု္ပ္က
“ဘယ္လိုျဖစ္ရတာလဲဗ်ာ၊ကိုယ့္မွာသားသမီး ေတြလည္း ေတာ္ေတာ္အရြယ္ေရာက္ေနၿပီ။ သမီး ေတြနဲ႔အၿပိဳင္အခ်စ္ပင္လယ္မွာလက္ပစ္ကူးဦးမလို႔လား၊ ဒီအရြယ္ႀကီးက်မွမကူးပါနဲ႔ဗ်ာ။ ပင္ပန္းပါတယ္။
က်ဳပ္တို႔လည္း ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ မိုက္ မိုက္မဲမဲ ကူးခဲ့ဖူးတာေပါ့ဗ်ာ။ လက္ပစ္ကူးတယ္ဆိုတာ အင္မတန္ ပင္ပန္းတဲ့အလုပ္ကလားဗ်။ ေလွေတြရွိ တာပဲဗ်ာ။ ခင္ဗ်ားအေနနဲ႔ မေနႏိုင္မထိုင္ႏိုင္ အခ်စ္ ပင္လယ္ကို ကူးခ်င္တယ္ဆိုရင္လည္း က်ဳပ္ဦးေလး တစ္ေယာက္နဲ႔ ဆက္သြယ္ေပးမယ္။ သူက ေလွထိုး သားဗ်။ ေတာ္ေတာ္ ကြ်မ္းက်င္တယ္။ အခုေတာ့ သူ႕ေလွက အေပါင္ဆံုးသြားလို႔ ဒီအတိုင္း ငုတ္တုတ္ ထိုင္ေနရရွာတယ္” ဟု ေျပာလိုက္ရာ ေဒၚဝါေယာ ႀကီးက မ်က္ေစာင္းတစ္ခ်က္ ထိုးလိုက္ျပန္ရင္း –
“ဆရာ ဘာေတြ ေလွ်ာက္ေျပာေနတာလဲ။ ဆရာေျပာတဲ့ အခ်စ္ပင္လယ္ကူးရမွာက ကြ်န္မ မဟုတ္ဘူး သူ သူ” ဟု ဆိုကာ ေဘးက ပါလာသူ အား လက္ညႇိဳးထိုးျပေလ၏။ ထို႔ေနာက္တစ္ဆက္ တည္းမွာပင္ –
“ဒီလိုဆရာရဲ႕၊ သူက အသက္ေလးဆယ္ ေက်ာ္ေနၿပီ။ သူငယ္ငယ္ေလးကတည္းက ထိန္းေပး ခဲ့ရတဲ့ ကေလးမေလးတစ္ေယာက္ရွိတယ္။ ရွိတယ္ အထိက ကိစၥမရွိပါဘူး။ ကေလးမေလး အရြယ္ ေရာက္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ တိုတိုေျပာရရင္ ခ်စ္ႀကိဳး သြယ္မိၾကတာေပါ့ဆရာရယ္။
တကယ္က ေဟာဒီလူပ်ိဳႀကီးရဲ႕ ေလွငုတ္ကို ေကာင္မေလးရဲ႕ ခ်စ္ႀကိဳးက လာၿပီးခ်ည္တာပါ။ လူပ်ိဳ ႀကီးကလည္း ႐ူးမတတ္ ခ်စ္မိေတာ့တာေပါ့ဆရာ ရယ္။ အဲဒီလို အခ်စ္ႀကီးခ်စ္ၿပီးၾကခါမွ ေကာင္မေလး ရဲ႕ မိဘေတြက လံုးဝသေဘာမတူႏိုင္ဘူးတဲ့။ အေဒၚ ျဖစ္သူေတြကလည္း လံုးဝမေျပာနဲ႔၊ လံုးပိန္ေတာင္ သေဘာမတူႏိုင္ဘူးတဲ့။
အဲဒီမွာ ကြ်န္မတို႔လူပ်ိဳႀကီးကလည္း ႐ူးေတာ့ တာပဲ ဆရာေရ။ ႐ူးလြန္းမက ႐ူးေတာ့ အရက္ေတြပါ ေသာက္ၿပီး မူးလည္းမူးေတာ့တာပဲ။ အ႐ူးအမူးဆိုတာ ျဖစ္သြားတာေတာ့ေပါ့ ဆရာရယ္၊ ေကာင္မေလးက လည္း လူႀကီးမိဘေတြရဲ႕ စကားကို နားဝင္သြား တယ္။ သူ႕ကိုေမ့လိုက္ေတာ့လို႔ ေျပာသတဲ့။ လူပ်ိဳ ႀကီးလည္း သတ္ေသေတာ့မလို ျဖစ္ေနၿပီ။ အဲဒါ ေၾကာင့္ ဆရာ့ဆီကို ေခၚလာတာပါ” ဟု မေမာႏိုင္ မပန္းႏိုင္ ေျပာပါေလေတာ့၏။
ကြ်ႏု္ပ္လည္း ထိုျပႆနာကို မည္သို႔ေျဖရွင္း ေပးရပါအံ့ဟု အႀကံရ က်ပ္ေနေလ၏။ ကြ်ႏု္ပ္သိဖူး သမွ်ေသာ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးကို တစ္ခုၿပီးတစ္ခု အျပန္ အလွန္ စဥ္းစားေနမိေလေတာ့၏။
ထိုအခိုက္မွာပင္ အခန္းေရွ႕မွ ျဖတ္သြားေသာ မိန္းကေလးႏွစ္ဦး အခ်င္းခ်င္း ေျပာဆိုသြားၾကတာ စကားသံတို႔သည္ ကြ်ႏု္ပ္၏ နားအတြင္းသို႔ ဝင္လာ ေလေတာ့၏။
၄င္းတို႔ေျပာသည့္အထဲတြင္ “အိုးခ်င္းထား ေတာ့ အိုးခ်င္းထိတာေပါ့ဟယ္၊ ႀကိဳးခ်င္းထားေတာ့ လည္း ႀကိဳးခ်င္းၿငိတာေပါ့ဟယ္”ဟူေသာ စကားလံုး သည္ပါေလ၏။
ကြ်ႏု္ပ္၏ ဦးေခါင္းအတြင္းဝယ္ ဥာဏ္တစ္ခ်က္ လက္သြား၏။ ကြ်ႏု္ပ္တို႔သည္ မည္သည့္ကိန္း ခန္းကို အသံုးျပဳ၍ ေဗဒင္ေဟာေျပာသည္ ျဖစ္ေစ နိမိတ္ကိုမူ အေလးအနက္ထားရ၏။ အတိတ္နိမိတ္ စနည္းတေဘာင္တို႔၏ စကားကို နားေထာင္ရ၏။
ကြ်ႏု္ပ္သည္ အတိတ္နိမိတ္တို႔၏ သေဘာကို အေလးအနက္စဥ္းစားရင္း ေဒၚဝါေယာႏွင့္ ပါလာ ေသာလူပ်ိဳႀကီး၏ အခ်စ္ေရးကိစၥ အဆင္ေျပေစရန္ အစီအရင္တစ္ခုကို ေျပာျပခဲ့ေလ၏။
ထိုအစီအရင္မွာ အတာအိုးေလးႏွစ္အိုးတြင္ တစ္လံုးကို ေရႊေရာင္သုတ္၍ တစ္လံုးကို ေငြေရာင္ သုတ္ခိုင္းလိုက္၏။ ေရႊေရာင္အိုးတြင္ ေယာက်ာ္းေလး ၏ ဓာတ္ပံုကိုကပ္ခိုင္း၏။ ေငြေရာင္အိုးေပၚတြင္ မိန္းကေလး၏ဓာတ္ပံုကို ကပ္ခိုင္း၏။ ေယာက်ာ္း၏ အိုးထဲတြင္ ေမြးနံပန္းကို ထိုးခိုင္း၏။
ဥပမာ တနဂၤေႏြသားဆိုပါက အုန္းေျခာက္ ညြန္႔၊ တနလၤာသားဆိုပါက ကံ့ေကာ္ ၁၅ ညြန္႔၊ အဂၤါသားဆိုပါက စံပယ္ ရွစ္ညြန္႔ သို႔မဟုတ္ ေဇာ္စိမ္း ရွစ္ညြန္႔၊ ဗုဒၶဟူးသားဆိုပါက ရြက္လွ ၁၇ ညြန္႔၊ ၾကာသပေတးသားဆိုပါက ေမၿမိဳ႕ ၁၉ ပြင့္ သို႔မဟုတ္ ပိေတာက္ ၁၉ ညြန္႔၊ ေသာၾကာသားဆိုပါက သေျပ ၂၁ ညြန္႔၊ စေနသားဆိုပါက ႏွင္းဆီ ၁၀ ပြင့္ စသည္ ျဖင့္ ျဖစ္ေလေတာ့၏။
မိန္းကေလး၏ အိုးထဲတြင္လည္း မိန္းကေလး ၏ ေမြးနံပန္းကို ထိုးခိုင္းေလ၏။
ၿပီးေနာက္ ထိုအိုးႏွစ္လံုးကို စားပြဲတစ္လံုးေပၚ ၌ အိုးခ်င္းထိေအာင္ တင္ထားခိုင္းလိုက္ေလ၏။ ထိုအိုးႏွစ္လံုး၏ ေအာက္တြင္မူ ထိုအစီအရင္ကို ေဆာင္ရြက္လိုသူ (မိမိ)၏ လက္တစ္လံ အပ္ခ်ည္ ႀကိဳး(ကိုး) ေခါက္ကို အဖ်ားခ်င္း ေပါင္းခ်ည္ၿပီးေနာက္ စက္ဝိုင္းႏွစ္ဝိုင္းပံု အလိမ္ကေလးျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ ၍ ခံထားခိုင္းလိုက္ေလ၏။ ထိုအစီအရင္ကို စားပြဲ ေပၚတြင္ တစ္ပတ္တိတိ ထိုအတိုင္း တင္ထားခိုင္း လိုက္ေလ၏။
ကြ်ႏု္ပ္သည္ အထက္က ဆိုခဲ့ေသာနည္းကို ေဒၚဝါေယာႏွင့္ ပါလာေသာ လူပ်ိဳႀကီးအား အေသး စိတ္ေျပာျပလိုက္ေလ၏။ ထိုလူပ်ိဳႀကီးလည္း စိတ္ အားထက္သန္စြာျဖင့္ အတိအက် ေရးမွတ္ေလ၏။ ထို႔ေနာက္တြင္ကား ကြ်ႏု္ပ္အား ႏႈတ္ဆက္ၿပီးေနာက္ ျပန္သြားၾကေလေတာ့၏။
ထိုသည္မွ ၁၅ ရက္ေက်ာ္မွ်ၾကာလွ်င္ ေဒၚဝါ ေယာႀကီးႏွင့္ ထိုလူပ်ိဳႀကီးတို႔သည္ ကြ်ႏု္ပ္ထံ ျပန္ ေရာက္လာၾကေလ၏။ ၄င္းတို႔ႏွင့္အတူ ေမာ္ဒယ္ ေလးတစ္ဦးကဲ့သို႔ ဝတ္စားထားေသာ မိန္းကေလး တစ္ဦးလည္း ပါလာေလ၏။
လူပ်ိဳႀကီးသည္ ၿပံဳးၿပံဳးၿပံဳးၿပံဳးျဖင့္ ကြ်ႏု္ပ္၏ ေဟာခန္းထဲသို႔ ဝင္လာေလ၏။ ထို႔ေနာက္ ခရီး ေရာက္မဆိုက္ ေျပာလိုက္ေသာ စကားသည္ –
“ဆရာေရ ကြ်န္ေတာ္တို႔အတြက္ မဂၤလာ ရက္ကေလး ေရြးေပးပါဦး” ဟူ၍ ျဖစ္ပါေလေတာ့ သတည္း။

သေဗၺဓမၼာ
ဇင္ေယာ္နီ